Reima saa omistajavaihdoksesta vauhtia kansainvälistymiseen

Pohjoismaiden johtava lasten ulkoiluvaatevalmistaja Reima Oy hakee vauhtia kansainvälistymiseensä uuden pääomistajan myötä. Kansainvälinen sijoitusyhtiö The Riverside Company ostaa Reiman osake-enemmistön kotimaiselta Vaaka Partnersilta. Toimiva johto vahvistaa kaupan yhteydessä omaa omistustaan yrityksestä.

Reiman viimeiset vuodet ovat olleet määrätietoisen kasvun ja kansainvälistymisen aikaa. Yritys on menestynyt hyvin taloudellisesta taantumasta huolimatta, Reiman liikevaihto on kasvanut vuoden 2009 noin 39 miljoonasta eurosta 46 miljoonaan euroon vuonna 2010. Liiketoiminnan tulosta ennen poistoja kertyi vuonna 2010 6,2 miljoonaa euroa (5,8 milj. euroa vuonna 2009).

Reima on yksi johtavista lastenvaatemerkeistä Suomen lisäksi myös muissa Pohjoismaissa. Reima on investoinut voimakkaasti kasvumarkkinansa Venäjän toimintoihin mm. perustamalla oman myyntikonttorin Moskovaan vuonna 2010. Menestyksen taustalla ovat myös onnistuneet tuotantoprosessien ja logistiikan hallinta.

Nyt tehtävä omistajavaihdos tukee kasvupyrkimyksiä.

”Olemme nyt valmiit seuraavaan kasvuvaiheeseen. Riversidella on loistavat näytöt sijoituksistaan Reiman kaltaisiin keskisuuriin yrityksiin sekä kattava kansainvälinen verkosto, joten olemme erittäin iloisia ja innoissamme alkavasta yhteistyöstä, sanoo Reiman toimitusjohtaja Christopher Silcowitz.

Uuden pääomistajan odotetaan tuovan paitsi muskeleita uusien markkinoiden valloittamiseen myös näkemystä nykyisten markkina-asemien vahvistamiseen ja liiketoiminnan pitkäjänteiseen kehittämiseen.

”Riversidella on merkittävää globaalia osaamista kulutustavarakaupasta, myös verkossa. Uskon vakaasti, että tällä yhteistyöllä Reimasta tulee entistäkin vahvempi ja parempi yritys”, jatkaa Silcowitz.

Lisätietoja:

CEO Christopher Silcowitz, Reima Oy, puh. 040 747 9871

COO Juha Alitalo, Reima Oy, puh. 050 599 0252

Reima Oy on vuonna 1944 toimintansa aloittanut johtava pohjoismainen lastenvaatevalmistaja, jonka kotipaikka on Kankaanpää. Reiman liikevaihto vuonna 2010 oli 46 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä Suomessa on noin 100 ja ulkomailla 20. Yhtiön tärkeimpiä vientimaita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi. Reima Oy:n tuotemerkkejä ovat Reima®, Lassie®, Tutta® ja Progress®.

The Riverside Company on globaali pääomasijoitusyhtiö, joka keskittyy Euroopassa sijoittamaan kasvaviin ja yritysarvoltaan enintään 200 miljoonan euron yrityksiin. Yhtiö tekee yhteistyötä vahvojen johtotiimien kanssa ja vahvistaa investointejaan yritysjärjestelyin ja orgaanisen kasvun keinoin. Riverside saattaa yritysjärjestelyt sujuvasti päätökseen 2,7 miljardin euron sijoitusvarallisuuden, 19 toimipaikassa toimivien yli 195 ammattilaisen, sekä luotonantajien kanssa solmittujen kestävien suhteiden ansiosta.