Rototec jatkaa kasvua Ruotsissa hankkimalla Rubenssons Brunnsborrning AB:n

Geoenergian eurooppalainen markkinajohtaja Rototec-konserni jatkaa vahvaa strategista kasvuaan Ruotsin markkinoilla ostamalla Rubenssons Brunnsborrning AB:n. Kauppa toteutettiin 19.4.2018.

Geoenergia-ala kasvaa vahvasti, ja sillä on Pohjoismaissa hyvät tulevaisuudennäkymät Ruotsin markkinan vetämänä. Rototecin strategian mukainen Ruotsin markkinaosuuden kasvattaminen sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta onkin lähtenyt hyvin käyntiin.

Nyt tehty yrityskauppa vahvistaa Rototecin maantieteellistä asemaa Ruotsin markkinoilla. Tranåsin sijainti on täydellinen Tukholman ja Göteborgin toimipaikkojemme suhteen. Kaupan myötä saamme organisaatioomme porausalan asiantuntevaa ja monipuolista osaamista, sekä hyvin motivoitunutta henkilökuntaa”, Rototec Groupin varatoimitusjohtaja Mikko Ojanne kertoo.

Kaupan jälkeen Rubenssons Brunnsborrning AB on osa Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa toimivaa Rototec-konsernia. Yrityksen omistajat ja henkilökunta siirtyvät Rototecin palvelukseen.

Geoenergiamarkkinoiden positiivisen kehityksen ja yhä suurempien kohteiden myötä pienten yritysten on vaikea pärjätä kilpailussa. Yhä kookkaammat energiakentät ja syvemmät kaivot vaativat suuria investointeja yrityksiltä, jotka haluavat panostaa pitkäjänteiseen toimintaan alalla. Rototecin pohjoismainen markkinajohtajuus, vahva talous ja hyvä konsepti tekevät meistä yhdessä entistä vahvempia. Rototec-fuusion kautta varmistamme korkean laadun ja luotettavan palvelun sekä nykyisille että uusille asiakkaille. Rototec Consulting vahvistaa nykyisiä toimintojamme entisestään, sillä se tarjoaa suunnittelupalveluita kaiken tyyppisiin ja -kokoisiin hankkeisiin”, Rubenssonsin toimitusjohtaja Kent Rubensson kiittelee.

Megaluokan geoenergiahankkeet ovat lisääntyneet Ruotsissa viime vuosina. Erityisesti hankkeet sairaaloihin, toimistorakennuksiin, kouluihin, asumisoikeusyhdistyksiin ja teollisuuskiinteistöihin, joissa sekä lämmityksen että viilennyksen tarve on suuri, ovat kasvussa. Pohjoismaiset geologiset olosuhteet ovat lisäksi poikkeuksellisen hyvät myöskin kausittaista energian varastointia varten. Energiayhtiöt ovat ilmaisseet kiinnostuksensa Rototec-yhteistyötä kohtaan.

Suuri konekantamme mahdollistaa satoja energiakaivoja käsittävien megaluokan hankkeiden nopean toteutuksen kaikissa Pohjoismaissa. Voimme kilpailla suurista hankkeista tehokkaasti muita lämmitys- ja viilennysratkaisuja tarjoavia yrityksiä vastaan luotettavalla ja tehokkaalla kokonaiskonseptillamme, joka kattaa kaiken suunnittelusta toteutukseen”, Mikko Ojanne kertoo.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa ilmoiteta.

Lisätietoja:

Mikko Ojanne
Vice President, Rototec Group
mikko.ojanne@rototec.se

Rototec on Euroopan suurin geoenergiaratkaisujen toimittaja ja alan innovatiivinen uudistaja. Geoenergia on maaperästä kerättävää uusiutuvaa energiaa, jonka avulla voidaan sekä lämmittää että viilentää kaikenkokoisia kiinteistöjä. Rototecin kokonaisvaltainen konsepti kattaa koko prosessin energiajärjestelmän konsultoinnista asennukseen. Vuonna 2007 perustettu Rototec toimii kaikissa Pohjoismaissa ja sen liikevaihto vuonna 2017 oli 42,5 miljoonaa euroa. www.rototec.fi