SAMI PAIHONEN IXONOSIN UUDEKSI TOIMITUSJOHTAJAKSI, MUUTOKSIA JOHTORYHMÄÄN

Ixonos Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi 1.7.2015 alkaen on nimitetty Sami Paihonen. Tuleva toimitusjohtaja toimii tällä hetkellä Ixonosin San Franciscossa toimivan Ixonos Design- yksikön johtajana ja USA:n markkinoiden liiketoiminnasta vastaavana johtajana. Paihonen on Ixonos Oyj:n johtoryhmän jäsen.

Sami Paihonen seuraa tehtävässään Esa Harjua, joka eroaa tehtävästään omasta pyynnöstään. Harju jatkaa yhtiössä neuvonantajan roolissa elokuun 2015 loppuun asti.

Paihonen on vuodesta 2013 vastannut Ixonosin Design-liiketoiminnasta ja sekä yhtiön liiketoiminnan kehittämisestä USA:ssa. Hänellä on laaja kokemus designia ja teknologiaa innovatiivisesti yhdistävän liiketoiminnan strategisesta johtamisesta, digitaalisen transformaation hankkeista ja digitaalisten palvelujen kehittämisestä globaalisti merkittäville asiakasyrityksille eri segmenteissä. Paihonen on aloittanut Ixonosilla vuonna 2010.

”Olen iloinen päästessäni luotsaamaan Ixonosta vielä vahvemmin innovatiivista designia sekä monipuolista toteutusta yhdistävään suuntaan. Design ja teknologiapalvelut muodostavat liiketoimintamme ytimen, ja olemme olleet sinnikkäästi kärkijoukoissa luomassa markkinaa käyttäjälähtöisille niin digitaalisille kuin mobiileille palveluille. Pitkä taustamme mobiliteetin, pilven ja ohjelmistokehityksen osaajana on viisi vuotta yhdistynyt kansainväliseen muotoiluosaamiseen studioissamme. Nyt on tullut aika korjata satoa – asiakkaat ovat huomanneet designin ja käyttäjäkokemuksen merkityksen nousun ja haluavat työskennellä kanssamme palvelutransformaatio-hankkeissaan”, kertoo Sami Paihonen.

Sami Paihonen kuuluu käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja käyttäjäkokemuksen esillenostaneisiin pioneereihin. Ennen Ixonos-uraansa Paihonen toimi Samsungin globaaliksi menestykseksi nousseen älypuhelimen, Galaxyn, käyttäjäkokemuksen suunnittelusta vastaavana johtajana. Nokia-uraa Paihosella on takanaan 10 vuotta, toimien useissa Nokia-puhelinten suunnittelutehtävissä.

”Kiitän Esa Harjua yhtiön vahvasta johtamisesta sekä yhtiön hyväksi tehdystä työstä Ixonosin muutoksen eteen. Sami Paihosen kansainvälinen tausta ja kokemus designin ja teknologian yhdistämisestä sekä digitaalisten palvelujen konseptoinnista tukevat erinomaisesti selkeytettyä strategiaamme, joka mahdollistaa myös johtamisen ja operatiivisen toiminnan selkeyttämisen ja keventää yhtiön hallintoa”, kiteyttää hallituksen puheenjohtaja Paul Ehrnrooth.

Yhtiö supistaa johtoryhmänsä kolmeen jäseneen selkeyttääkseen ja tehostaakseen johtamistaan. Paihonen saa työparikseen vahvan teknologia- ja asiakasrajapintatuntemuksen omaavan Teppo Kuisman, joka nousee varatoimitusjohtajaksi. Kuisma toimii tällä hetkellä myynti- ja markkinointijohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä. Kuisma on aloittanut Ixonosilla vuonna 2007, ja hän on vaikuttanut Ixonosilla keskeisissä rooleissa myynnissä, markkinoinnissa ja yksikönjohtajana. Yhtiön nykyisistä johtoryhmän jäsenistä myyntijohtaja Marko Tiesmäki ja teknologiakehitysjohtaja Bo Lönnqvist jättävät yhtiön omasta pyynnöstään.

Johtoryhmässä jatkaa lisäksi yhtiön hallituksen jäsen ja väliaikainen CFO Pekka Pylkäs siihen asti, kunnes uusi valittava CFO aloittaa tehtävässä.

IXONOS

Ixonos on design-lähtöinen teknologiayritys, joka tarjoaa luovia digitaalisia ratkaisuja ja palveluja valikoiduilla liiketoiminta-alueilla toimiville asiakasyrityksille. Autamme asiakasyrityksiämme hyödyntämään digitaalisuuden, internetin ja mobiilin liikkuvuuden tuomaa tuottavuutta sekä ainutlaatuista käyttökokemusta kilpailukyvyn parantamiseksi. Teemme innovatiivisista unelmista totta ylivertaisella suunnittelulla ja moitteettomalla teknisellä toteutuksella. Ixonosin 300 osaajaa Suomessa, Iso-Britanniassa ja USA:ssa edustavat monipuolista osaamista designin, teknologian, strategian ja innovaation alueilla. Ixonos Oyj:n osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

www.ixonos.com