SAS Institute johtava BI-ratkaisujen toimittaja Gartnerin nelikenttävertailussa

Espoo, 22. tammikuuta 2009 - Liiketoiminta-analytiikkaan (business analytics) erikoistunut SAS Institute Oy julkisti tällä viikolla, että tutkimusyhtiö Gartner on nimennyt sen johtavaan asemaan uusimmassa Magic Quadrant for Business Intelligence Platforms -nelikenttävertailussaan.

Gartner kuvaa johtokenttään asettamiaan yrityksiä vahvoiksi toimijoiksi, jotka tarjoavat laajan valikoiman organisaationlaajuisia business intelligence (BI) –ratkaisuja tukemaan yritysten BI-strategioita. Gartnerin nimeämien johtavien toimijoiden BI-ratkaisut vastaavat hyvin ostajien tarpeisiin, ja ovat maailmanlaajuisesti toteutuskelpoisia ja toimintakykyisiä.

“SASin kokonaisvaltainen analyyttisten liiketoimintaratkaisujen valikoima tarjoaa asiakkaalle tehokkaat työvälineet niin liiketoiminnan ennustamiseen, ennakoivaan mallintamiseen, optimointiin kuin dataintegraatioon ja raportointiinkin”, kertoo Göran Lindblad, SAS Institute Oy:n markkinointijohtaja. ”Uskomme, että Gartnerin raportti kuvastaa hyvin sitä, minkä asiakkaammekin jo tietävät, ja käyttävät hyödykseen saavuttaakseen liiketoiminnalleen kilpailuetua.”

SASin laaja asiakaskunta koostuu sekä pienistä yrityksistä että suurista globaaleista konserneista, ja siihen kuuluu enemmän ennakoivaan analytiikkaan ja tiedonlouhintaan turvautuvia organisaatioita kuin yhdenkään toisen BI-toimittajan.

“Asiakkaamme ymmärtävät, että tieto siitä, ’mitä tapahtui’, on tärkeää, mutta olennaista on tietää ’mitä tulee tapahtumaan seuraavaksi’. Vain tulevaisuuden ennakoinnin pohjalta voidaan johtaa proaktiivisesti”, Lindblad sanoo.

Olennainen osa SASin laajaa horisontaalisten ja toimialakohtaisten ratkaisujen valikoimaa, on näkemys ja kyky toimia nopeasti. SAS auttaa yrityksiä vastaamaan hankaliin kysymyksiin, erityisesti tämänhetkisen yleisesti vaikuttavan haasteellisen taloudellisen tilanteen vallitessa. SAS Institute on ainoa näin laajan teknologia- ja ratkaisuvalikoiman toimittaja maailmassa.

Lisätietoja Gartnerin Magic Quadrant -nelikenttävertailuista löytyy osoitteesta www.gartner.com