SAS Institutelle ennätyksellinen liikevaihto vuonna 2008: 2,26 miljardia dollaria

Suomen SAS Institute Oy:n liikevaihto kasvoi 12 % 19,9 miljoonaan euroon
ESPOO, 5. helmikuuta 2009 – Liiketoiminta-analytiikkaan erikoistunut maailman suurin itsenäinen ohjelmistotalo SAS Institute jatkoi katkeamattoman kasvun polkuaan jälleen vuonna 2008. Yhtiön liikevaihto oli 2,26 miljardia dollaria, joka on 5,1 prosenttia enemmän kuin vuonna 2007. Myös Suomen SASin liikevaihto kasvoi vuoden aikana 19,9 miljoonaan euroon, joka on 12 % enemmän kuin edellisenä vuonna.

Vuosi 2008 oli yhtiölle 33. peräkkäinen kasvun vuosi, jonka merkitystä vallitseva taloudellinen taantuma korostaa erityisesti. ”Kasvumme on selkeä tulos siitä, että olemme vakaa yksityisomisteinen yritys. Se antaa meille mahdollisuuden investoida pitkäaikaisiin henkilöstö- ja asiakassuhteisiin,” SAS Instituten pääjohtaja Jim Goodnight sanoi.

SASin menestyksestä kertookin sen omistautunut henkilökunta. Vuoden lopussa yhtiön palveluksessa oli maailmanlaajuisesti 11 019 työntekijää, joka on 3,5 % enemmän kuin edellisvuonna. Yhdysvaltalainen FORTUNE Magazine nimesi SASin 12. kerran peräjälkeen vuotuiselle ”100 Best Companies to Work for” -listalle (Amerikassa). Myös Suomessa SASin työntekijät ovat erittäin tyytyväisiä työnantajaansa. Yhtiö sijoittui tänään julkaistussa Great Place to Work® Instituten Suomen Parhaat Työpaikat 2009 -tutkimuksessa sijalle seitsemän, ja kohosi näin viimevuotisesta 15. sijastaan kymmenen parhaan joukkoon.

”Hyvä tuloksemme on erityisesti motivoituneen ja ammattitaitoisen henkilökuntamme ansiota,” sanoo Suomen SASin toimitusjohtaja Matti Suutala. ”Suomessa kasvumme tuli pääosin julkishallinnon, telesektorin ja kaupan toimialalta, ja isojen hankekokonaisuuksien johdosta palvelujen osuus liikevaihdosta oli merkittävä. Taloudellisesti haasteellisena aikana yritysten on panostettava yhä enemmän tiedon analysointiin ja ennustamiseen säilyttääkseen kilpailukykynsä, ja uskon, että se tulee näkymään meille positiivisesti myös vuonna 2009,” Suutala jatkaa.

SAS Instituten vuoden 2008 tulosjulkistustiedote kokonaisuudessaan on luettavissa osoitteessa www.sas.com/fi