• Oy SEK Ab/

SEK & GREYn ja Great Apesin suunnittelema Laplication-sovellus palkittiin arvostetulla Red Dot -muotoilupalkinnolla

Lapin matkailun vauhdittamiseksi suunniteltu innovatiivinen Laplication-sovellus palkittiin arvostetulla Red Dot Communication Design 2013 -muotoilupalkinnolla. Revontulisovelluksen ideoivat ja toteuttivat Lapland – The North of Finland -matkailuhankkeelle SEK & GREY ja Great Apes. Laplication on elämyksellinen ja uutta teknologiaa hyödyntävä keino kokea Lapin ihmeelliset luonnonilmiöt, revontulet ja keskiyön aurinko, kaikkialla.

Red Dot Communication Design 2013 -palkinto on yksi suurimmista ja arvostetuimmista kansainvälisistä muotoilukilpailuista. Tänä vuonna kansainvälinen tuomaristo arvioi 6 800 työtä 43 eri maasta. Communication Design -sarja keskittyy nimensä mukaisesti visuaalisen viestinnän palkitsemiseen.

”Voitto arvostetussa muotoilukilpailussa toimii loistavana esimerkkinä siitä, miten modernin markkinointitoimiston osaamista voidaan hyödyntää myös palvelusuunnittelussa - voimme auttaa asiakkaitamme tekemään tuote- ja palvelukonsepteista entistä elämyksellisempiä, käytettävämpiä ja houkuttelevampia”, kommentoi toimitusjohtaja Topi Lintukangas SEK & GREYstä. ”Markkinointi on lähempänä tuotekehitystä kuin koskaan aikaisemmin ja SEK & GREY haluaa olla tämän kehityksen kärjessä.”

Syksyllä 2012 lanseerattua Laplication -revontulisovellusta on ladattu yli 80 maassa ympäri maailman. Applikaation uusi ominaisuus tuo Lapin kesän yöttömän yön kaikkien ulottuville. Suomen parasta digimarkkinointia arvioivassa Grand One-kisassa Laplication palkittiin vuoden parhaana mobiilikampanjana ja se on saanut myös kaksi FWA:n Mobile of the Day -tunnustusta. Vuoden Huiput -kilpailussa se nappasi Hopeahuipun kahdessa eri kategoriassa: digitaalinen markkinointi ja digitaalinen design. Lisäksi Laplication sai tunnustusta kansainvälisessä Webby Awards -kilpailussa.

Lapland - The North of Finland - matkailuhankkeelle suunnitellun, palkitun sovelluksen takaa löytyvät markkinointitoimisto SEK & GREY:n lisäksi Great Apes, 3D-animointiin tuottavat Fake Graphics ja Piñata sekä mediatoimisto Voitto ja viestintätoimisto SEK Public.

Lisätietoja Laplication-sovelluksesta:

Taustaa Red Dot -kilpailusta:

Lisätietoja:
SEK, toimitusjohtaja Topi Lintukangas, p. 040 167 6300

SEK suunnittelee tuloksellisinta markkinointia. SEK on osa Pohjoismaiden suurinta perheomisteista markkinointi- ja konsultointipalveluja tarjoavaa Salomaa Groupia.

www.sek.fiwww.salomaa.fi