SMT aloitti olympialippujen ennakkomyynnin

Suomen Olympiakomitea on nimennyt Suomen Matkatoimiston viralliseksi olympiakisalippujen edustajaksi Suomessa. Pääsylippujen ennakkomyynti Lontoon 2012 kesäolympialaisiin alkoi maailmanlaajuisesti 15.3.2011. Yleinen, kansainvälinen lippujen ennakkovarausvaihe kestää 26. huhtikuuta asti. Lontoon olympialaiset alkavat 501 päivän päästä, 27. heinäkuuta 2012 ja jatkuvat 12. elokuuta asti.

Suomen Olympiakomitean kautta kisoihin on saatu Suomessa myyntiin noin 6 700 lippua. Nämä liput ovat myynnissä Suomen Matkatoimistossa. Suomeen saadut liput painottuvat lajeihin, joihin lippuja on myyty aikaisemmissakin olympialaisissa. Myynnissä olevista pääsylipuista yli 3 000 on yleisurheilutapahtumiin, kun puolestaan esimerkiksi koripallon ja tenniksen lippukiintiöt ovat erittäin pieniä.

Suomen Matkatoimisto on tehnyt yhteistyötä Suomen Olympiakomitean kanssa vuodesta 1976. SMT on jo vuosien ajan järjestänyt Suomen Olympiakomitean yhteistyökumppanina matkat sekä kisajoukkueelle että huippu-urheilun ystäville maailman suurimpaan urheilutapahtumaan. Lippuja viimeisimpiin olympialaisiin on myyty keskimäärin 7 000 – 10 000 / kilpailut.

Lipunmyynti on käynnissä ja Suomen Matkatoimisto vahvistaa pääsylipputilauksia varausjärjestyksessä niiltä osin, kun lippuja on saatavilla kiintiössä. Suomesta ostettujen lippujen hinnat vaihtelevat 30 ja 1500 euron välillä. Lisäksi veloitetaan matkatoimiston perimät kulut. Matkapaketit Lontooseen tulevat myyntiin huhtikuun alussa. Vahvistamme pääsyliput SMT:n kautta matkapaketin ostaneille mikäli kiintiössämme on toivottuja lippuja.

Suomen Matkatoimiston myymiä lippuja voi tiedustella sähköpostitse osoitteesta london2012@smt.fi

Virallinen kisa-aikataulu löytyy seuraavasta linkistä:

LISÄTIETOJA:

Minna Tuorila, p. 050 414 1577, minna.tuorila@smt.fi

Suomen Matkatoimisto
Suomen Matkatoimisto Oy (SMT) kuuluu Suomen ja Baltian maiden johtaviin liikematkatoimistoihin. Yritys perustettiin vuonna 1909 ja se kuuluu Finnair-konserniin. SMT palvelee yrityksiä liike-, ryhmä-, kokous-, kongressi-, kannuste-, ja messumatkojen järjestämisessä sekä verkkopalveluiden että kattavan palveluverkostonsa kautta. Baltian maissa SMT toimii tytäryhtiönsä Estravelin kautta. SMT on maailman suurimpiin kuuluvan liikematkatoimiston, American Express Business Travelin valittu kumppani Suomessa. www.smt.fi/liikematkat <http://www.smt.fi/liikematkat>