Statoil ja Accenture solmivat viisivuotisen taloushallinnon ulkoistussopimuksen

Oslo, 1.7.2010 - Accenture ja kansainvälinen energiayhtiö Statoil ovat solmineet viisivuotisen liiketoimintaprosessien ulkoistussopimuksen, jonka myötä 40 maassa toimiva Statoil siirtää ostoreskontraprosessinsa Accenturen hoidettavaksi. Sopimuksen yksityiskohtia ei julkistettu.

Sopimuksella pyritään lisäämään Statoilin ostoreskontratoiminnon tehokkuutta virtaviivaistamalla ja automatisoimalla prosesseja hyödyntäen Accenturen maailmanlaajuisen palvelukeskusverkoston keskuksia Norjassa, Tsekeissä ja Intiassa. Ulkoistettujen palvelujen toimitus alkaa syyskuussa 2010.

“Olemme erittäin iloisia päästessämme jatkamaan pitkäaikaista yhteistyötämme Statoilin kanssa tällä uudella alueella”, sanoo Kristian Kvam, Accenturen pohjoismainen energia-toimialayksikön johtaja. ”Statoil pääsee hyödyntämään Accenturen liiketoimintaprosessien ulkoistamisen osaamista ja resursseja, kehittäessään edelleen palvelukeskustoimintaansa (shared services).”

Accenture on tehnyt yhteistyötä Statoilin kanssa 1970-luvun lopulta lähtien useilla eri liikkeenjohdon konsultoinnin ja teknologiapalvelujen alueilla.

Lisätietoja:

Matthew McGuinness
matthew.mcguinness@accenture.com

Christine Fields
christine.fields@accenture.com

Accenture
Accenture on globaali liikkeenjohdon konsultoinnin, tietotekniikan ja ulkoistamisen palveluyritys. Accenture yhdistää vankan kokemuksen, kattavan toimialojen ja liiketoiminta-alueiden osaamisen sekä tutkimustiedon maailman johtavista yrityksistä. Accenture työskentelee yhdessä yritysten tai julkisen sektorin organisaatioiden kanssa tavoitteenaan auttaa näitä menestymään pitkäjänteisesti. Accenturen liikevaihto oli 31.8.2009 päättyneenä tilivuotena 21,58 miljardia dollaria. Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 190 000 ammattilaista, jotka palvelevat asiakkaita 120 maassa. Lisätietoa:
www.accenture.com