• Oy SEK Ab/

StoneGate 5.3 tarjoaa monipuolisemman pääsynhallinnan, tunnistautumispalvelun sekä massatietoturvaa verkkoon

Helsinki 1. heinäkuuta 2011 – Tietoturvayhtiö Stonesoft on julkaissut uudet 5.3 -versiot StoneGate Firewall/VPN- ja StoneGate Management Center (SMC) -ratkaisuista. Uudet versiot sisältävät mm. helppokäyttöisen tunnistautumispalvelun, uusia tapoja palomuurin pääsynhallinnan määrittämiseen, massatietoturvaratkaisun sekä laajan valikoiman muita uusia ominaisuuksia ja parannuksia.

Parannettua pääsynhallintaa

StoneGate 5.3 tarjoaa uusia dynaamisia menetelmiä palomuurin pääsynhallintaan. Verkon ylläpitäjä voi sallia tai estää pääsyn verkkoon nyt suoraan käyttäjien, käyttäjäryhmien, verkkotunnusten, sovellusten, TLS -tietojen, URL -luokkien ja tietoturva-vyöhyketietojen avulla. Näitä uusia elementtejä voi seurata myös lokeista, statistiikoista ja raporteista, mikä tarjoaa ylläpitäjälle paremman näkyvyyden verkon tapahtumiin ja tietoturvan tasoon. Uusi tuoteversio tarjoaa myös lukuisia SMC-hallintajärjestelmän käytettävyysominaisuuksia, jotka tehostavat ylläpitäjän päivittäisiä rutiinitehtäviä entisestään.

Tunnistautumispalvelin

Uusi StoneGate Authentication Server on kustannustehokas yritystason tunnistautumisratkaisu, joka on suunniteltu loppukäyttäjää ajatellen. Se tarjoaa vahvat ja innovatiiviset tunnistautumismenetelmät sekä StoneGate-tuotteille että kolmannen osapuolen laitteille. Authentication Server pystyy linkittämään käyttäjätiedot automaattisesti olemassa olevista käyttäjätietokannoista. Ratkaisu on helppo ottaa käyttöön ja sitä hallitaan SMC-hallintajärjestelmällä, mikä vähentää kokonaiskustannuksia ja ylimääräisen koulutuksen tarvetta.

Massatietoturvaa pienille etätoimipisteille

StoneGate 5.3-versio tarjoaa myös uusia ominaisuuksia, jotka on suunniteltu tietoturvan massakäyttöön. Näitä ominaisuuksia ovat muun muassa pilvipohjainen ”plug and play”
-a
sennuspalvelu sekä mahdollisuus satojen palomuurielementtien määrittelemiseen ja niiden tietoturvapolitiikan ennaltamäärittämiseen wizardin avulla. Näiden uusien ominaisuuksien myötä järjestelmänvalvoja voi määritellä etukäteen etäpisteen tarvitsemat asetukset, ja ylläpito onnistuu keskitetysti ilman, että kohteissa on omia IT-resursseja paikanpäällä.

Lisäominaisuudet ja tarkemmat tekniset tiedot StoneGate 5.3 -ratkaisusta löytyvät osoitteesta http://stoneblog.stonesoft.com/tag/5-3/ ja http://masssecurity.stonesoft.com

Lisätietoja:

Antti Kuvaja, tuotehallintajohtaja
Stonesoft Oyj
Sähköposti: antti.kuvaja(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/.