• Oy SEK Ab/

StoneGate SSL VPN 1.2 tarjoaa helposti hallinnoitavaa liikkuvuutta ja tehokkaan tietoturvan

Kootut valvonta- ja lokitiedot helpottavat järjestelmänvalvojan työtä

Helsinki, 11.11.2008 – Yritysten tiedonkulun ja liiketoiminnan jatkuvuuden suojaamiseen erikoistunut Stonesoft tuo markkinoille StoneGate SSL VPN 1.2 -version, joka mahdollistaa täyden liikkuvuuden, korkean tietoturvan ja helpon hallittavuuden. Uudessa versiossa lokitiedot ja SSL VPN -laitteiden seuranta on integroitu StoneGate Management Center -hallintatyökaluun. Näin kaikkia etäyhteyksiä pystytään tarkastelemaan keskitetysti.

StoneGate SSL VPN 1.2 mahdollistaa yritysten työntekijöille ja kumppaneille hallitun ja turvallisen, mutta samalla joustavan pääsyn tärkeisiin tietoihin päätelaitteesta, ajasta ja paikasta riippumatta. Järjestelmänvalvoja pääsee nyt helposti katsomaan lokitietoja ja seuraamaan SSL VPN -laitteen, samoin kuin kaikkien muidenkin StoneGate-tietoturvalaitteiden tilannetta StoneGate Management Center -hallintatyökalun seurantanäkymän kautta.

"StoneGate SSL VPN 1.2 vahvistaa verkkoturvallisuustarjontaamme entisestään. Sen ansiosta SSL VPN -laitteen hallinnointi on nyt helpompaa, kustannustehokkaampaa ja läpinäkyvämpää kuin koskaan aikaisemmin. Nyt järjestelmänvalvojan ei tarvitse enää vaihtaa monitorista toiseen tarkistaakseen eri tietoturvalaitteiden tilanteen, vaan hänellä on keskitetty näkymä kaikkiin keskeisiin turvallisuustekijöihin, kuten esimerkiksi etäyhteysportaaleihin, palomuureihin ja tunkeutumisenestojärjestelmiin", Stonesoftin markkinointijohtaja Klaus Majewski kertoo.

Integroitu valvonta ja raportointi

Järjestelmänvalvoja näkee SSL VPN -laitteen tilan, kuormituksen ja lokitiedot StoneGate Management Center -hallintatyökalun valvontanäkymästä. Näin yhteyksissä ilmeneviin ongelmiin voidaan puuttua ennen kuin ne muodostuvat ongelmiksi etäkäyttäjille. Myös tarvittavat raportit ja auditoinnit onnistuvat helposti.
Yhdessä nämä ominaisuudet nostavat tietoturvan tasoa ja varmistavat tiedon liikkuvuuden organisaation ja sen yhteistyökumppaneiden, asiakkaiden ja työntekijöiden välillä, riippumatta heidän sijainnistaan tai käytettävistä päätelaitteista.

Kapasiteettia ja korkeaa käytettävyyttä

StoneGate SSL VPN:ssä on myös parannettu kuormantasausominaisuus. StoneGate-palomuuri voi toimia älykkäänä kuormantasaajana useille eri SSL VPN -laitteille.
SSL VPN -klusterissa molemmat laitteet ovat aina aktiivisia, joten laiteinvestoinnit ovat kaiken aikaa tehokkaassa käytössä. Jos toinen laite lopettaa toimintansa, jäljellejäävä hoitaa yhteyden ylläpidon eikä etäkäyttäjän yhteys haluttuun tiedonlähteeseen katkea missään vaiheessa.

Saatavuus

StoneGate SSL VPN on saatavilla marraskuussa 2008.

Kuvia

Kuvia StoneGate SSL VPN -laitteesta löytyy osoitteesta: