StoneGate UTM -ratkaisu suojaa kattavasti etätoimistojen tiedonkulun

Koko ympäristön kattava suoja, virustentorjunta ja tunkeutumisen esto turvaavat verkkoliikenteen, sähköpostin ja VoiP -liikenteen

Helsinki, 3.11.2008 - Yritysten tiedonkulun ja liiketoiminnan jatkuvuuden suojaamiseen erikoistunut Stonesoft julkisti tänään StoneGate -tuoteperheensä uusimman jäsenen, UTM (Unified Threat Management) -ratkaisun, joka suojaa etätoimistojen tiedonkulun. Ratkaisu on kiinteä osa yhtiön tänä syksynä aiemmin julkaisemaa FW-310 -palomuuria. StoneGate UTM suojaa yritysverkot kattavasti ja turvaa näin tiedonkulun hajautettujen organisaatioiden pienimmissäkin etätoimistoissa.

Yhä useammat etätoimistot tarvitsevat suoran yhteyden Internetiin ja työntekijät haluavat käyttää ilmaisia nettipohjaisia sähköpostipalveluja yksityiseen yhteydenpitoon. Tällaiset yhteydet eivät kuitenkaan kulje yrityksen virustunnistussuodattimien läpi, jolloin ne muodostavat tietoturvariskin. StoneGate UTM -ratkaisu tarjoaa kokonaisvaltaisen suojan sekä sisään että ulospäin kulkevalle liikenteelle. Laajan palomuuritoiminnallisuuden lisäksi ratkaisu sisältää virustarkistuksen ja -suodatuksen web-liikenteeseen ja sähköpostiin paikallisen palomuurin yhteydessä, ja suojaa etätoimistojen koneet näin saastumiselta.

“Etätoimistoilla on usein erityisiä tarpeita ja toiveita, jotka eivät ole hallittavissa keskitettyjen tietoturvaratkaisujen avulla. Etätoimistoissa työskentelevät ihmiset muun muassa matkustavat yleensä paljon, jolloin heidän kannettavat tietokoneensa eivät välttämättä saa tietoturvapäivityksiä säännöllisesti. Laitteilla on silloin myös suurempi riski saastua. StoneGate UTM estää sen, että saastunut tietokone välittää virusta edelleen etätoimiston ulkopuolelle”, kertoo Klaus Majewski, Stonesoftin markkinointijohtaja.

StoneGate UTM sitoo yhteen virustentorjunnan ja tunkeutumiseneston turvaten näin hajautettujen organisaatioiden etätoimistojen tiedonkulun ”, Majewski jatkaa. ”Etätoimiston liikennettä voidaan toki turvata keskitetysti yhdeltä taholta, mutta kokemus on osoittanut, että etätoimistot hyötyvät enemmän suorasta yhteydestä Internetiin.”

StoneGate UTM -ratkaisu lisää jälleen yhden tason tietoturvajärjestelmään, varmistaen että yrityksen kaikki etäisimmätkin toimipisteet on tehokkaasti suojattu. Suora Internet-yhteys, ilmaisen web-pohjaisen sähköpostin käyttö tai päivittämätön etätoimistojärjestelmä eivät enää ole tietoturvariski yrityksille.

StoneGate UTM -ratkaisu on saatavilla marraskuussa kiinteänä osana StoneGate FW-310 -laitteita.

Lisätietoa StoneGate UTM -ratkaisusta löytyy osoitteesta http://www.stonesoft.com/en/products_and_solutions/solutions/technology_solutions/Control_Over_Remote_Site_Security/.

Kuvia StoneGate FW-310-laitteesta on saatavilla osoitteessa http://www.stonesoft.com/en/press_and_media/brand_place/

Online-koulutusta

StoneGate Firewall 4.3 Online Upgrade Training esittelee StoneGate UTM-ratkaisun sekä StoneGate Management Centerin (SMC) uudet ominaisuudet. Lisätietoja ja rekisteröityminen osoitteessa http://www.stonesoft.com/en/training/online_training/index.html.