Stonesoft ja Magirus laajentavat yhteistyötään

Helsinki, 1. lokakuuta, 2008 – Yritysten tiedonkulun ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseen erikoistunut Stonesoft ja Magirus, yksi Euroopan johtavista IT-ratkaisujen toimittajista, ovat laajentaneet jakelusopimustaan kattamaan koko Euroopan. Aiemmin sopimus kattoi Saksan, Itävallan, Sveitsin ja Italian. Nyt jakelun piiriin on lisätty Iso Britannia, Tanska, Ruotsi, Alankomaat, Ranska, Espanja, Portugali ja Lähi-itä. Magiruksen kanssa tehtävän yhteistyön avulla Stonesoft vahvistaa markkina-asemaansa, sekä asiakkaille ja kumppaneille suunnattuja tukipalveluita.

“Olemme erittäin mielissämme siitä, että olemme voineet kasvattaa Stonesoftin kanssa tehtävää yhteistyötä kattamaan melkein kaikki Euroopan maat, joissa toimimme aktiivisesti”, kommentoi Christian Magirus, Magirus AG:n varatoimitusjohtaja. StoneGate-ratkaisut on suunnattu kasvaville markkinoille. Ne tarjoavat kilpailukykyisen, älykkään ja joustavan lähestymistavan tietoturvan ja virtualisoinnin kenttään, ja siksi ne sopivat erinomaisesti tuotevalikoimaamme. Tämä tarjoaa kumppaneillemme ensiluokkaisen mahdollisuuden liiketoiminnan laajentamiseen strategisesti erittäin tärkeällä alueella virtuaalisen, turvallisen verkon luomisessa.

Magirus tarjoaa StoneGate-tuotteita paitsi tietoturvakumppaneilleen, myös keskitetysti virtuaaliympäristöissä toimiville liitetoimintakumppaneilleen. StoneGate toimittaa Magiruksen virtualisointiratkaisuihin tärkeän linkin virtualisoinnin ja tietoturvan välille. StoneGate-palomuurin ja IPS-hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmän sisältävä, VMware-ympäristöön soveltuva StoneGate-tietoturvaratkaisu mahdollistaa turvalliset ja käytettävät verkot sekä virtuaalisiin että fyysisiin ympäristöihin. Stonesoft on mukana VMwaren Technology Alliance Partner (TAP) ja VMsafe- kumppanuusohjelmissa, ja sen StoneGate-tietoturvaratkaisu on saanut VMwaren sertifioinnin.

”Uskomme, että Magiruksen kanssa tehtävä yhteistyö vahvistaa kilpailuasemaamme Euroopan markkinoilla entisestään. Magiruksen vahva keskittyminen tietoturvaan ja virtualisointiin sekä heidän jakeluverkostonsa kattavuus Euroopassa tekevät heistä meille aitoa lisäarvoa tuovan jakelijan. Magiruksen asiantuntemuksen ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme ja kumppaneillemme yhä parempia palveluita”, sanoo Klaus Majewski, Stonesoftin markkinointijohtaja.

Myyntitoimenpiteiden lisäksi jakelija toteuttaa mittavia markkinointitoimenpiteitä ympäri Eurooppaa. Lisäksi liiketoimintakumppanit saavat pääsyn jakelijan ylläpitämään virtuaaliseen Demo-keskukseen, johon StoneGate-ratkaisut on integroitu. Magirus suunnittelee myös erityisiä koulutuksia ja workshopeja turvallisista virtualisoiduista verkoista, sekä kumppaneita tukevia markkinointitoimenpiteitä.