Stonesoft käänsi puolet vuodesta positiiviseksi

Helsinki 18.2.2010 - Yritysten tiedonkulun ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseen erikoistunut Stonesoft Oyj onnistui parantamaan vuoden 2009 viimeisen neljänneksen tulostaan maailmanlaajuisesti haastavasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Viimeisen vuosineljänneksen liiketulos (EBIT) oli 0,1 miljoonaa euroa positiivinen (vuonna 2008 -0,2 miljoonaa euroa) ja kassavirta 0,7 miljoonaa euroa positiivinen (-0,2 miljoonaa euroa). Yhtiön toimitusjohtaja Ilkka Hiidenheimo uskoo, että vuosi 2010 tulee kokonaisuudessaan olemaan positiivinen.

Stonesoft panosti vuoden 2009 aikana erityisesti tuotekehitykseen, mikä näkyi muun muassa yhtiön saamina kansainvälisinä tunnustuksina. ”Jatkoimme voimakasta panostusta tuotekehitykseen, ja onnistuimme sen myötä vahvistamaan tuotetarjontaamme, kilpailukykyämme ja asiakaskuntaamme merkittävästi. Yhtiön tulos kääntyi positiiviseksi vuoden toisen puolikkaan aikana ja meillä on kaikki edellytykset tehdä positiivinen tulos koko vuodelta 2010. Organisaatiomme ja myyntiprosessimme tukevat tätä odotusta”, Hiidenheimo sanoo. Tutkimusyhtiö Gartnerin ennusteen mukaan verkkolaitemarkkinoiden arvioidaan kasvavan 4,7 % vuonna 2010, joten myös alan yleiset näkymät tukevat Hiidenheimon arviota. Stonesoft jatkaa edelleen pitkäjänteistä ja suunnitelmallista tuotekehitystyötä, ja tuotekehitysorganisaationsa vahvistukseksi yhtiö perusti tammikuussa 2010 uuden tuotekehitysyksikön Krakovaan, Puolaan. ”Tietoliikenneverkkojen toimivuuden ja palveluiden saatavuuden suhteellinen merkitys liiketoiminnalle kasvaa edelleen”, Hiidenheimo sanoo. ”Uhkien lisääntyessä julkisella sektorilla yhä useammat valtiot ovat ryhtyneet parantamaan kykykään suojautua hyökkäyksiä ja esimerkiksi verkkovakoilua vastaan. Stonesoftin ratkaisu onkin tällä hetkellä käytössä maailmanlaajuisesti jo yli 50 ministeriössä viidellä eri mantereella.” Stonesoft Oyj:n vuoden 2009 tulostiedote kokonaisuudessaan on luettavissa osoitteessa http://www.stonesoft.com/export/download/financial_files/STONESOFT_OYJ_TILINPAATOSTIEDOTE_180210.pdf