Stonesoft menestyi jälleen ICSA Labsin testissä

Stonesoftin tunkeutumisen havainnointi- ja estolaite sai parhaat testitulokset ja torjuntaprosentiksi 90,6

Helsinki 5. lokakuuta 2011 – Tietoturvayhtiö Stonesoftin IPS- eli tunkeutumisen havainnointi- ja estolaite menestyi yhdysvaltalaisen tutkimusyhtiö ICSA Labsin testissä. Stonesoft on myös ensimmäisiä tietoturvayhtiöitä maailmassa, joka pääsee mukaan ICSA Labsin uuteen neljännesvuosittain IPS-laitteita testaavaan ohjelmaan.

Riippumaton tutkimusyhtiö ICSA Labs testasi tietoturva-alan johtavien valmistajien IPS-laitteita uusimpia, viimeisen kolmen kuukauden aikana raportoituja uhkia vastaan. Stonesoftin IPS-1205 suoriutui sekä alustavista että varsinaisista testeistä erinomaisesti, torjuen tehokkaasti hyökkäykset ja testeissä käytetyt haavoittuvuudet.

Alustavissa testeissä mukana olleet tuotteet saivat torjuntaprosentiksi 59,4 ja 78,1 prosentin väliltä. Testien jälkeen valmistajilla oli mahdollisuus modifioida ratkaisujaan, ja lopullisissa testeissä mukana olleet saivat torjuntaprosentiksi 81,3 ja 90,6 prosentin väliltä. Stonesoftin IPS-1205 suoriutui molemmista testeistä parhaiten, saaden ensimmäisestä torjuntaprosentiksi 78,1 ja toisesta torjuntaprosentiksi 90,6.

”Haluamme tarjota asiakkaillemme markkinoiden tehokkaimman IPS-ratkaisun”, Stonesoftin tuotehallintajohtaja Antti Kuvaja sanoo. ”Tämä on jälleen hieno osoitus siitä, että olemme onnistuneet tutkimus- ja kehitystyössämme. Tavoitteemme on parantaa ratkaisumme suorituskykyä vielä lisää, ja jatkamme aktiivista tutkimustamme koskien verkon tietoturvaan liittyviä uusia uhkia ja haavoittuvuuksia.”

Lisätietoja testeistä sekä englanninkielinen tutkimusraportti kokonaisuudessaan löytyy ICSA Labsin verkkosivuilta osoitteesta https://www.icsalabs.com/technology-program/quarterly-network-ips-vulnerability-testing.

Lisää Stonesoftin IPS-ratkaisusta osoitteessa www.stonesoft.com.

ICSA Labs

ICSA Labs on itsenäinen osa Verizon Business -yhtiötä, joka on erikoistunut tietoturvatuotteiden riippumattomaan testaukseen ja sertifiointiin. Monet maailman johtavista tietoturvayrityksistä lähettävät tuotteensa ICSA Labsin testattavaksi ja sertifioitavaksi. Yritykset luottavat ICSA Labsin kykyyn määrittää ja soveltaa puolueettomia testaus- ja sertifiointikriteerejä tuotteiden yhteensopivuuden ja luotettavuuden mittauksessa. Lisätietoa ICSA Labsista: http://www.icsalabs.com ja http://www.icsalabs.com/blogs.

Lisätietoja:

Antti Kuvaja, tuotehallintajohtaja
Stonesoft Oyj
Puh. (09) 476 711
Sähköposti: antti.kuvaja(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteista www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com.