Stonesoft mukaan RSA:n enVision – kumppanuusohjelmaan

Integraatiomahdollisuuksien myötä laajempaa tilannetietoisuutta

Helsinki, 28. syyskuuta 2011 – Tietoturvayhtiö Stonesoft on liittynyt yhdysvaltalaisen tietoturvayhtiö RSAn (NYSE: EMC) Secured by RSA® -kumppanuusohjelmaan. Yhteistyön myötä Stonesoftin StoneGate Firewall/VPN-, IPS- ja SSL VPN -ratkaisut ovat integroitavissa RSA enVision® -alustalle. Yhtiöiden yhteiset asiakkaat pystyvät nyt näkemään ja hallinnoimaan lokitietojaan RSA:n tietoturva- ja tapahtumienhallinta-alustan avulla. Tämän myötä asiakkaat saavat entistä paremman näkyvyyden tietoturvatapahtumiin, mikä nostaa tietoturvan tasoa ja auttaa vaatimustenmukaisuuden (regulatory compliance) hallinnassa.

“Yrityksillä on suuria haasteita vastata tietoturvan tilannetietoisuutta koskeviin vaatimuksiin”, kertoo Stu Vaeth, RSA:n Technology Alliances -yksikön johtaja. ”Laajennamme jatkuvasti verkostoamme tietoturvauhkien ja vaatimustenmukaisuuden hallintaan erikoistuneiden kumppaneiden kanssa. Tämän tyyppisen yhteistyön ansiosta asiakkaamme voivat hallita tärkeitä tietoturvalokitietojaan keskitetysti, mikä auttaa heitä kasvattamaan tietämystään keskeisistä uhista sekä reagoimaan niihin entistä nopeammin.”

“RSA:n kumppanuusohjelmaan osallistuminen on osoitus strategisesta sitoutumisestamme tarjota asiakkaillemme kaikkein kehittyneimpiä työkaluja verkon tietoturvaan. Tuotteidemme yhteensopivuus RSA:n enVision -alustan kanssa tarjoaa asiakkaillemme merkittäviä hyötyjä muun muassa uusien integraatiomahdollisuuksien sekä entistä paremman tilannetietoisuuden muodossa.”, Stonesoftin tuotehallintajohtaja Antti Kuvaja sanoo. ”Tilannetietoisuus on kaikkein tärkein edellytys verkon tehokkaalle suojaukselle. Jos et näe, tiedä tai ymmärrä, mitä verkossa tapahtuu, miten voit suojata sitä?”

Secured by RSA – kumppanuusohjelma

Secured by RSA -sertifiointiohjelma on yksi tietoturva-alan laajimmista ja pitkäaikaisimmista teknologiakumppanuusohjelmista. Ohjelmaan kuuluu yli 1 000 ratkaisua yli 300 eri organisaatiosta. RSA SecurID®, RSA® Access Manager, RSA® Adaptive Authentication, RSA® Digital Certificate Solutions, RSA® Data Loss Prevention (DLP) Suite, RSA® Hybrid Authenticators, RSA enVision®, RSA® Federated Identity Manager ja RSA® Data Protection Manager Suite -sertifiointiohjelmat tuovat asiakkaalle lisävarmuutta siitä, että heidän käyttämänsä ratkaisut ovat sertifioituja ja yhteensopivia. Tämän ansiosta ratkaisut on mahdollista ottaa nopeammin käyttöön ja niiden käyttökustannukset laskevat. Secured by RSA -sertifiointiohjelma kuvastaa RSA:n sitoutumista koko alan kattavan yhteistyön kehittämiseen ja standardeihin perustuvien ratkaisujen yhteensopivuuden tukemiseen tiedon, identiteettien ja infrastruktuurien suojaamiseksi. Lisätietoja englanniksi osoitteessa www.securedbyrsa.com.

Lisätietoja:

Antti Kuvaja, tuotehallintajohtaja
Stonesoft Oyj
Sähköposti: antti.kuvaja(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteista www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com.