Stonesoft ohitti markkinajohtajat kansainvälisessä vertailussa

Arvostettu NSS Labs Inc. kiittää Stonesoftin IPS-tuotteiden tietoturvan tehoa, hallittavuutta ja alhaisia kokonaiskustannuksia Helsinki, 29. tammikuuta 2010 - Suomalainen verkkotietoturvatoimittaja Stonesoft löi laudalta monet isommat kilpailijansa IPS-laitteiden ryhmävertailussa. NSS Labs Inc.:in joulukuussa 2009 julkaisema kattava vertailu pitää StoneGate™ IPS-1030-, IPS-1060- ja IPS-6105 -tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmiä kustannustehokkaina ja helposti hallittavina ratkaisuina verkon suojaamiseen.

NSS Labs Inc. on yhdysvaltalainen testaus- ja sertifiointiyritys, joka auttaa IT-alan ammattilaisia tietoturvatuotteiden valitsemiseen ja hallitsemiseen liittyvissä haasteissa. NSS Labsin raportit ovat alalla arvostettuja puolueettomuutensa sekä käyttökelpoisten, todellisiin käyttötilanteisiin perustuvien testitulostensa ansiosta. Toistaiseksi alan kattavimmassa tunkeutumisenestojärjestelmien (IPS) vertailussa laitteita testattiin 1159 tunnettua tietoturvauhkaa vastaan. NSS Labs arvosteli laitteet niiden tietoturvan tehokkuuden, suorituskyvyn ja omistamisen kokonaiskustannusten (TCO) perusteella. Raportissa suositellaan Stonesoftin tuotteita hankintapäätöstä tehtäessä. ”Stonesoft osoitti testeissämme olevansa vahva peluri, joka tarjoaa parempaa suojaa kuin monet paremmin tunnetut tuotteet,” sanoo Rick Moy, NSS Labs Inc.:in johtaja. ”Ottaen huomioon, että kyseessä on suhteellisen nuori tulokas IPS-markkinoilla, StoneGate IPS-1060 on erittäin kustannustehokas ja tarjoaa lisäparannuksia yritysten tietoturvaan.” Alle gigabitin luokassa StoneGate IPS-1060 -laitteella oli alhaisimmat käyttökustannukset (TCO, Total Cost of Ownership) suorituskykyyn ja hyökkäyssuojan tehoon nähden. Laite tarjoaa turvaa 82 dollarilla (USD) suojattua megabittiä kohden, mikä tekee siitä yli kolmanneksen edullisemman lähimpään kilpailijaan verrattuna. Toiseksi vertailussa tuli StoneGate IPS-6105, jonka käyttökustannukset olivat 60 dollaria (USD) suojattua megabittiä kohden. Raportti nostaa esiin myös seuraavat Stonesoftin IPS-tuotteiden vahvuudet: • Keskitasoa parempi suojauksen ja suorituskyvyn suhde • Intuitiivinen ja helppokäyttöinen hallintajärjestelmän käyttöliittymä • Yksinkertainen ja tehokas käyttöönotto ja asetusten muokkaaminen ”Olemme erittäin tyytyväisiä IPS-ratkaisuidemme menestyksestä NSS Labsin tuotetesteissä,” sanoo Stonesoftin markkinointijohtaja Klaus Majewski. ”Tulokset osoittavat selvästi, että päättäjien kannattaa kyseenalaistaa IPS-markkinoiden kärki. Yritykset, joita on perinteisesti pidetty markkinajohtajina, eivät välttämättä pysty tuottamaan yhtä turvallisia, hallittavia, tai kustannustehokkaita tuotteita kuin asiakkaat tarvitsevat. Testitulokset myös auttavat meitä varmistamaan, että tuotekehityksemme pystyy vastaamaan jatkuvasti kehittyvien tietoturvauhkien asettamiin haasteisiin. NSS Labsin IPS-tuotteita vertaileva testiraportti on ostettavissa osoitteesta http://nsslabs.com/IPS-2009-Q4 Yksittäiset StoneGate IPS-tuotteita koskevat NSS Labs raportit löytyvät osoitteesta http://nsslabs.com/intrusion-prevention/stonesoft-stonegate-q4-2009-test-reports.html Lisätietoja NSS Labs Inc.:istä osoitteessa www.nsslabs.com