Stonesoft sijoittui Gartnerin nelikenttävertailussa

Helsinki 15. joulukuuta 2010 - Verkkotietoturvayhtiö Stonesoft on sijoittunut yhdysvaltalaisen tutkimusyhtiö Gartnerin IPS - eli tunkeutumisen havainnointi- ja estoratkaisuja koskevassa Magic Quadrant -nelikenttävertailussa ns. Niche Player - neljännekseen. Gartner arvioi ratkaisutoimittajia suorituskyvyn ja näkemyksen täydellisyyden perusteella.

“Olemme erittäin tyytyväisiä Gartnerilta saamaamme tunnustukseen nelikenttävertailussa”, Stonesoftin markkinointijohtaja Ari Vänttinen sanoo. ”Uskomme, että tämä peilaa hyvin asiakkailtamme saatua palautetta siitä, että IPS-ratkaisumme vastaavat tehokkaasti tiukimpiin tietoturvavaatimuksiin. Tämä on osoitus myös siitä, että panostuksemme tuotekehitykseen ja asiakaspalveluun on kannattanut.”

StoneGate IPS -ratkaisut ovat saatavilla sekä fyysisiin että virtuaalisiin ympäristöihin. Ne suojaavat järjestelmiä tehokkaasti uusimmilta ja kehittyneimmiltä uhilta verkkoa kuormittamatta. Lisätietoja osoitteesta http://www.stonesoft.com/en/products/ips/.

StoneGate IPS -ratkaisut ovat markkinoiden ensimmäinen anti-evasion -valmis tuoteperhe. Keskitetyn hallinnan ja ohjelmistopohjaisen arkkitehtuurin ansiosta ratkaisut ovat helposti ja nopeasti päivitettävissä kehittyneitä evaasiotekniikoita vastaan. Kehittyneet evaasiotekniikat (AET, Advanced Evasion Technology) ovat uusi tietoturvauhkakategoria, joiden avulla verkkohyökkäys tai virus voidaan toimittaa kohdejärjestelmään perinteisen IPS-ratkaisun havaitsematta. Ongelmaan ei toistaiseksi ole olemassa yhtä selkeää ratkaisua, mutta Stonesoftin tekemän tutkimuksen ansiosta yhtiön ratkaisuilla on etulyöntiasema uusia uhkia vastaan.

Gartner Magic Quadrant -vertailusta

Magic Quadrant -vertailututkimuksen tekijänoikeuden omistaa Gartner Inc. ja sen lainaamiseen on saatu lupa Gartner Inc.:ltä. Magic Quadrant on graafinen esitys tiettyjen markkinoiden tilanteesta tietyllä aikavälillä ja ennuste markkinoiden tilanteesta tietylle aikavälille. Vertailu kuvaa Gartnerin analyysin tiettyjen toimittajien sijoittumisesta Gartnerin määrittämiin markkinakohtaisiin kriteereihin nähden. Gartner ei suosittele mitään Magic Quadrant -vertailussa kuvattua toimittajaa, tuotetta tai palvelua eikä neuvo teknologian käyttäjiä valitsemaan vain Leaders (markkinajohtajat) -luokkaan sijoittuneita toimittajia. Magic Quadrant on tarkoitettu vain tutkimustyökaluksi eikä sitä ole tarkoitettu ohjaamaan toimintaa tarkasti. Gartner ei anna tälle tutkimukselle mitään suoria tai oletettuja takuita, mukaan lukien takuut ohjelmiston kaupallisesta hyödynnettävyydestä tai sopivuudesta tiettyyn tarkoitukseen.

*Gartner, Inc., "Magic Quadrant for Network Intrusion Prevention System Appliances" by Greg Young and John Pescatore, December 6, 2010.

Lisätietoja:

Ari Vänttinen, markkinointijohtaja
Stonesoft Oyj
Puh. +358 9 476 711
Sähköposti: ari.vanttinen(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/.