Stonesoft tarjoaa suorituskykyisen laitteen yritysverkon kevätsiivoukseen

Helsinki, 18. toukokuuta 2010 - Verkkotietoturvatoimittaja Stonesoft esittelee uuden tunkeutumisen havainnointi- ja estolaitteen, joka on suunniteltu turvaamaan nopeita gigabitin yritysverkkoja. StoneGate IPS-1025 suojelee yritysverkon käyttäjiä ja datakeskuksen palveluita edistyneitä hyökkäyksiä vastaan, mahdollistaen samalla verkon täyden kapasiteetin hyödyntämisen.

StoneGate IPS-1205 tarjoaa 2 Gbps suorituskyvyllään yritykselle tehokasta suojaa sisäverkosta tapahtuvia tietoturvahyökkäyksiä vastaan. Toisin kuin yrityksen verkon ulkopuolelta tulevat hyökkäykset, sisäverkossa hyökkäykset saavat alkunsa käyttäjien omilta koneilta. Kun työntekijä selaa tartunnan saanutta ulkoista verkkosivua, saattaa se saastuttaa työntekijän koneen ja näin hyökkäys pääsee sisäverkkoon, josta se pääsee helposti leviämään muihin sisäverkon työasemiin. ”Tarve suojata yritysverkkoja myös sisäverkossa tapahtuvia hyökkäyksiä vastaan on suuri, mutta niin on myös tarve saada nopeista gigabitin verkkoyhteyksistä kaikki mahdollinen hyöty irti. IPS-1205 -laitteen avulla Stonesoft tarjoaa organisaatioille molemmat edut - korkein mahdollinen tietoturvan taso, ilman liikennöimisnopeuden menetyksiä”, sanoo Tomi Kononow, Stonesoftin IPS -tuotepäällikkö. Nopea liiketoiminta edellyttää edistynyttä IPS-teknologiaa Yksi laitteen edistyneistä ominaisuuksista on suoja haittaohjelmia vastaan, jotka saattavat levitä saastuneilta USB-muistitikuilta kannettaviin tietokoneisiin ja niistä edelleen yritysverkkoon. Uusi IPS-laite rajaa vahinkoja estämällä esimerkiksi madon tai haittaohjelman leviämisen sisäverkossa. Näin yrityksen järjestelmäylläpitäjillä on aikaa puhdistaa saastuneet koneet sekä paikata haavoittuvat käyttöjärjestelmät ja sovellukset. StoneGate IPS-1205 antaa ylläpitäjille myös ennennäkemättömät monitorointityökalut verkon sovellusten ja liikenteen seuraamiseen, sekä mahdollisuuden suodattaa Internetistä haettavaa sisältöä. Haitallista verkkoliikennettä voidaan estää automaattisesti ja ei-toivottua verkkosisältöä hallita sisäänrakennetun suodatustyökalun avulla. Hallinta tapahtuu verkkosisällön helppokäyttöisen luokittelun avulla. Poikkeava verkkoliikenne ja sovellukset kirjataan ja raportoidaan automaattisesti, mikä vähentää ongelmanratkaisuun käytettyä aikaa. Turvaa datakeskuksen palvelut Suorituskykyinen StoneGate IPS-1205 tarjoaa luotettavaa ja kustannustehokasta suojaa datakeskuksen palvelujen turvaamiseen. Ratkaisu suojaa palvelimia ja sovelluksia, jotka haavoittuvaisina odottavat seuraavaa huoltoikkunaa ja sen mukanaan tuomaa tietoturvapäivitystä. Laite varmistaa täydellä nopeudella toimivien gigabitin verkkojen suojauksen ilman, että palvelujen saatavuudesta tarvitsee tinkiä. StoneGate -ratkaisu myös skaalautuu automaattisesti kun verkon kaistavaatimukset kasvavat ja uusia palvelimia lisätään datakeskukseen. Saatavuus StoneGate IPS-1205 on saatavilla kesäkuussa 2010. Kuvat Kuvia Stonesoftin tuotteista löytyy osoitteesta; http://www.stonesoft.com/en/press_and_media/brand_place/appliance_photos/