Stonesoft tehostaa verkon tietoturvan hallintaa

Helsinki – 26.1.2010 - StoneGate palomuuri- ja VPN-ratkaisun uusi 5.1 -versio tarjoaa web-liikenteen suodatintoiminnallisuuden, jolla voidaan estää pääsy tunnetuille Internetissä oleville haitallisille sivustoille yrityksen sisäverkosta. Laitteessa on tuki langattomalle 3G-varayhteydelle, jonka avulla yrityksen etätoimipisteet voivat varmistaa tietoliikenneyhteytensä kustannustehokkaasti. Lisäksi StoneGate Management Center -hallintakeskuksen tuki 64-bittiselle arkkitehtuurille tehostaa entisestään verkon hallintaa ja skaalautuvuutta.

“Yritysverkkojen suojauksessa ollaan kahden haasteen edessä. Verkon tulee olla saatavilla ja toimia katkottomasti, mutta toisaalta tulee myös ottaa huomioon sitä kautta tulevat tietoturvauhat, jotka kehittyvät koko ajan yhä monimuotoisemmiksi,” sanoo Stonesoftin markkinointijohtaja Klaus Majewski. ”Uudet StoneGate-ratkaisut on kehitetty vastaamaan juuri näihin haasteisiin. Uusilla StoneGate-tuotteilla voidaan varmistaa verkkoon pääsy katkeamattomilla yhteyksillä ja samanaikaisesti tehokkaasti estää web-liikenteen kautta tulevia tietoturvauhkia.” Web-liikenteen suodatus estää pääsyn haitallisille sivustoille StoneGate Firewall/VPN-ratkaisun Web-liikenteen suodatintoiminnallisuus tarjoaa yrityksille lisäsuojaa estämällä pääsyn tunnetuille haitta- ja urkinta -sivustoille. Lisäksi sillä voidaan parantaa työn tehokkuutta ja kaistanleveyden käyttöä estämällä pääsy ei-halutuille sivustoille. Miljoonia URL-osoitteita 77:ssä eri kategoriassa sisältävä tietokanta antaa yrityksen tietoturvasta vastaavalle tarkan näkymän sivujen selailuun. Web-liikenteen käyttöä voidaan helposti ohjata turvallisille sivuille lisäämällä kategorioita suoraan palomuurin turvasääntöihin. Muokattavat raportointiominaisuudet mahdollistavat sen, että järjestelmänvalvojat voivat seurata web-liikenteen suodatusta joko reaaliajassa tai ajastettujen yhteenvetoraporttien avulla. Etätoimipisteiden liitettävyys langattomiin 3G-verkkoyhteyksiin StoneGate Firewall/VPN 5.1 tarjoaa tuen myös langattomaan 3G verkkoyhteyteen. 3G-modeemi on yhdistetty StoneGate Firewall/VPN-laitteen USB-porttiin, ja 3G -linkkiä voi valinnan mukaan käyttää joko ensisijaisena tai toissijaisena yhteytenä. Tämä on kätevää erityisesti pienille etätoimipisteille, jotka tarvitsevat normaalin langallisen verkkoyhteyden lisäksi kustannustehokkaan langattoman varayhteyden. Parempaa näkyvyyttä kolmannen osapuolen laitteiden tapahtumien hallintaan StoneGate Management Center -hallintakeskus sisältää myös parannuksia kolmannen osapuolen laitteiden, kuten reitittimien ja palvelimien, tilatietojen kyselyyn ja lokitietojen tallentamiseen. Laitteiden tilaa voidaan valvoa SNMP-protokollan kautta sekä luoda hälytyksiä mikäli laitteiden tila muuttuu. StoneGate Management Center tukee nyt myös MIB (Management Information Base) tyyppistä tiedonkeruuta laitteista. Kolmannen osapuolen laitteiden lokien tallentamista on helpotettu lisäämällä valmiiksi määriteltyjä lokinkäsittelyprofiileja, esimerkiksi WebTrends Enhanced Log Format (WELF) ja Common Log Format (CLF). StoneGate Management Center sisältää tuen 64-bittisille käyttöjärjestelmille, joka tehostaa keskitetyn hallinnan suorituskykyä ja lisää sen skaalautuvuutta laajoihin asiakasympäristöihin. Lisätietoa StoneGate Firewall/VPN 5.1 -ratkaisusta ja StoneGate Management Center 5.1 -hallintakeskuksesta osoitteesta www.stonesoft.com.