Stonesoft teki ennätyksellisen tuotemyynnin

Helsinki 3. maaliskuuta 2011 Yritysten tiedonkulun ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseen erikoistunut Stonesoft Oyj teki vuoden 2010 neljännellä vuosineljänneksellä 4,4 miljoonan euron tuotemyynnin (koko vuonna 12,7 miljoonaa), mikä on yhtiön kaikkien aikojen suurin. Kasvua edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon oli kaikkiaan 19 % tuotemyynnin ollessa vuoden 2009 neljännellä vuosineljänneksellä 3,7 miljoonaa euroa. Stonesoftin kokonaisliikevaihto vuodelta 2010 oli 24,3 miljoonaa euroa (23,6) ja liiketulos 2,7 miljoonaa euroa negatiivinen (-1,0).

Stonesoftin toimitusjohtaja Ilkka Hiidenheimo uskoo, että tuotemyynnin kohoaminen on suora seuraus taloudellisesta taantumasta toipumisesta. ”Yhtiön myyntiprojektikanta on näyttänyt lupaavalta jo useamman vuosineljänneksen ajan, ja vuoden viimeisen neljänneksen aikana asiakkaat alkoivat toteuttaa pitkään lykkäämiään investointeja.”

Stonesoftin StoneGate-tuotevalikoima uudistui merkittävästi vuoden 2010 aikana. Laitteiden osalta näkyvin uudistus oli modulaaristen tietoturvalaitteiden julkistus. Myös laitteiden suorituskyky parani merkittävästi.

Syksyllä 2010 Stonesoft sai laajaa kansainvälistä julkisuutta tiedotettuaan löytämästään uudesta merkittävästä verkon tietoturvaa koskevasta uhkakategoriasta, kehittyneistä evaasiotekniikoista (Advanced Evasion Techniques, AET), jotka vaarantavat yritysten tietojärjestelmät maailmanlaajuisesti.

Katsauskauden jälkeen Stonesoft on toimittanut CERT-FI:lle 124 uutta nauhoitusta kehittyneistä evaasiotekniikoista. Yhtiö jatkaa niiden tuomien uhkien tutkimista edelleen ja pyrkii kasvattamaan sekä perinteisiä että kehittyneitä evaasiotekniikoita koskevaa tietoisuutta tietoturva-alan toimijoiden keskuudessa. Stonesoftilla on tässä suhteessa ainutlaatuinen etulyöntiasema markkinoilla, jonka yhtiö uskoo avaavan sille uusia liiketoimintamahdollisuuksia sekä vaikuttavan positiivisesti sen liikevaihtoon ja kannattavuuteen vuoden 2011 aikana.

Pörssitiedote kokonaisuudessaan on luettavissa osoitteessa http://www.stonesoft.com/en/investor_relations/sijoittajat/taloudelliset_raportit/#Osavuosikatsaukset

Lisätietoja:

Ilkka Hiidenheimo, toimitusjohtaja
Stonesoft Oyj
Puh.  (09) 476 711
Sähköposti: ilkka.hiidenheimo@stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/.