Stonesoft teki kolmannella neljänneksellä positiivisen tuloksen

Helsinki, 23.10.2009 – Verkkotietoturvaan erikoistunut Stonesoft käänsi liiketuloksensa vuoden kolmannella neljänneksellä 0.5 miljoonaa euroa positiiviseksi. Myös yhtiön liikevaihto kasvoi hieman edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna ollen 6,0 (5,9) miljoonaa euroa. Liiketulos oli odotettua parempi johtuen pääosin kauden lopulla toteutuneen myynnin rakenteesta ja sen vaikutuksista yhtiön kulurakenteeseen ja myyntikatteeseen.

Yhtiön päämarkkina-alueella Euroopassa tuotemyynti säilyi edellisten vuosineljännesten tasolla ja Amerikassa myynti kehittyi odotettua positiivisemmin. ”Pitkäjänteinen työmme yhtiön toiminnan kehittämiseksi sekä myynnin ja kustannusten hallinnan tehostamiseksi tuottivat näkyvää tulosta vuoden kolmannella neljänneksellä”, sanoo Ilkka Hiidenheimo, Stonesoftin toimitusjohtaja. ”Olen erityisen ylpeä siitä, että vaikeasta markkinatilanteesta huolimatta onnistuimme kasvattamaan myyntiämme ja sen myötä myös markkinaosuuttamme. Työntekijöidemme voimakkaan sitoutumisen ja panostuksen ansiosta pystyimme myös parantamaan merkittävästi yhtiön kannattavuutta.” Yhtiö järjestää aiheesta tiedotustilaisuuden tänään klo 10.30 Stonesoftin tiloissa osoitteessa Itälahdenkatu 22 A, Helsinki. Pörssitiedote kokonaisuudessaan on luettavissa osoitteessa http://www.stonesoft.com/en/investor_relations/sijoittajat/taloudelliset_raportit/#Osavuosikatsaukset