Stonesoft vie suomalaista tietoturvaa Saudi-Arabiaan

Helsinki, 29. maaliskuuta 2010 - Suomalainen tietoturvayhtiö Stonesoft on solminut yhteistyösopimukset neljän saudi-arabialaisen järjestelmäintegraattorin kanssa ja perustaa edustuston maan pääkaupunkiin Riadiin kevään 2010 aikana. Uudet kumppanit ovat keskittyneet ICT-alaan ja verkon tietoturvaan ja niillä on vakiintunut asiakaskunta valtionhallinnossa, rahoitusalalla, teleoperaattoreissa, sekä öljy- ja kaasuteollisuudessa.

Stonesoft on panostanut kehittyville markkinoille jo pitkään, ja uudet kumppanuudet, Saudi Business Machines Ltd., Dar Beta Information Technology, Al Moammar Information Systems Co. ja GIZA Arabia, tukevat hyvin yhtiön vuodelle 2010 asettamien tavoitteiden saavuttamista. "Uskon, että meillä on hyvät edellytykset menestyä Saudi-Arabian markkinoilla. Maassa on käynnissä dynaaminen kehitysvaihe TCP/IP-verkkojen käytössä. IT-investointeja lisätään, jotta voidaan vastata tietoverkkoihin liittyviin kasvaviin vaatimuksiin. Toki aktiivisuuden myötä myös tietoturvauhat lisääntyvät ja yritysten on pystyttävä varmistamaan tietoverkkojensa häiriötön toiminta kaikissa olosuhteissa. Stonesoftilla on tarvittava asiantuntemus ja resurssit täyttää asiakkaiden tarpeet myös laajoissa ja kriittisissä palvelukokonaisuuksissa", Stonesoft Oyj:n toimitusjohtaja Ilkka Hiidenheimo sanoo. Saudi-Arabian julkishallintoa sähköistetään Saudi-Arabiassa on käynnissä E-Government -ohjelma, joka on yksi hallituksen monista kestävän kehityksen hankkeista. Ohjelman tavoitteena on tarjota kansalaisille ja yrityksille parempia ja helppokäyttöisempiä julkishallinnon palveluja sekä tehostaa investointien tuottoa. Myös tiedon oikea-aikaisuudella ja täsmällisyydellä on hankkeessa suuri merkitys. ”StoneGate-tuotteet on suunniteltu juuri näiden tavoitteiden saavuttamiseen,” sanoo Stonesoftin myyntijohtaja Kim Fagernäs. ”Stonesoft on laajentanut toimintaansa kehittyvillä markkinoilla pitkäjänteisesti, joten askel Saudi-Arabiaan oli meille looginen. Saudi-Arabialla on paljon luonnonvaroja ja sen tietoverkot ovat dynaamisessa kasvuvaiheessa.” ”Tietoturvauhat kasvavat jatkuvasti ja yritykset tarvitsevat luotettavia verkkoyhteyksiä. Stonesoftin patentoitu kuormantasausteknologia yhdessä tehokkaan keskitetyn hallinnan kanssa varmistaa yhteyksien häiriöttömän toiminnan ja proaktiivisen tietoturvan,” sanoi Hamid Boughazi, Stonesoftin Lähi-idän ja Afrikan aluejohtaja. ”Dar Beta Information Technology on erittäin tyytyväinen yhteistyöhön Stonesoftin kanssa. Vahva asiakaskantamme koostuu maan johtavista organisaatioista, joilla on erittäin korkeat vaatimukset tietoturvan suhteen. StoneGate-ratkaisujen avulla voimme auttaa heitä turvaamaan tietoverkkojaan ja laajentamaan liiketoimintaansa menestyksellisesti,” sanoi Zaker Al Bakri, Dar Beta Information Technologyn pääjohtaja.