Stonesoftille arvostettu FSTEK -sertifiointi Venäjältä

Tunnustusta StoneGate palomuuri- ja tunkeutumisen havainnointi- ja estoratkaisuiden laadulle ja tehokkuudelle

Helsinki, 30 syyskuuta 2010 - Verkkotietoturvayhtiö Stonesoftin StoneGate palomuuri- ja tunkeutumisen havainnointi- ja estoratkaisut ovat saaneet arvostetun FSTEK -sertifioinnin Venäjältä. FSTEK on yksi pääviranomaistahoista, joka säätelee tietoturvaa Venäjällä. StoneGate -ratkaisuja voidaan nyt käyttää suojaamaan Venäjän valtion, viranomaistahojen sekä myös kaupallisten järjestöjen kriittisiä tietojärjestelmiä, mikä ilman sertifiointia ei ulkomaiselle toimijalle olisi mahdollista.

Stonesoftin ratkaisut on lokalisoitu yhtiön Venäjällä toimivan teknologiakumppanin toimesta ja ne saivat kaksi erilaista sertifiointia.

”On sanomattakin selvää että olemme ylpeitä, koska tämä on ensimmäinen kerta, kun ulkomainen tietoturvatoimittaja on saanut näin korkean sertifioinnin”, Stonesoftin Venäjän maajohtaja Mikhail Romanov sanoo. ”Yksikään toinen ulkomainen palomuuri ei ole saavuttanut testeissä riittävää suojaustasoa, mikä kertoo StoneGate -ratkaisujen korkealaatuisesta teknologiasta, tehokkuudesta ja luotettavuudesta.”

Kyseessä on ainutkertainen saavutus monella tapaa: ensimmäistä kertaa ulkomaisen yrityksen palomuuriratkaisun sertifiointiprosessin aikana alkuperäinen tuotekoodi analysoitiin, minkä ansiosta venäläiset asiakkaat pystyvät jatkossa täyttämään dokumentaatiota koskevat tiukat viranomaismääräykset. Lisäksi ensimmäistä kertaa itse tuotanto sertifioitiin pelkkien tuotenäytteiden tai -osien sijaan, mikä helpottaa uusien tuoteversioiden sisältämien muutosten läpivientiä. Viimeisimpänä kyseessä oli myös ensimmäinen virtuaaliympäristöihin suunnitellun ratkaisun sertifiointi.

Lisätiedot:

Kim Fagernäs
Myyntijohtaja, Lähi-itä, Pohjois-Afrikka, Venäjä, APAC ja Etelä-Amerikka
Stonesoft Oyj
Sähköposti: kim.fagernas@stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/.