Stonesoftilta uusi ratkaisu pilvipalveluiden turvalliseen käyttämiseen

Monitasoinen tunnistautuminen takaa turvallisen etäyhteyden tärkeisiin tiedostoihin ja sovelluksiin

Helsinki, 31. maaliskuuta 2011 – Tietoturvayhtiö Stonesoft on julkistanut uuden StoneGate Authentication -tunnistautumisratkaisun. Ratkaisu yhdistää useita eri tunnistautumismenetelmiä, mikä takaa turvallisen etäyhteyden muodostamisen pilvipalveluihin ja niiden käytön kaikkialta verkosta.

Etätunnistautumismenetelmät ovat joutuneet viime aikoina laajojen tietomurtojen ja hyökkäysten kohteiksi. Epäillään, että hiljattain RSA:han kohdistuneen tietomurron tuloksena yli 40 miljoonan SecurID -käyttäjän tunnistautumistiedot ovat saattaneet vuotaa vääriin käsiin. Toistaiseksi ei ole vielä varmaa tietoa tietomurron lopullisista seurauksista, mutta useat organisaatiot tekevät lisäjärjestelyitä varmistaakseen turvalliset etäyhteydet omiin verkkoihinsa. Epävarmuus tunnistautumisjärjestelmien turvallisuudesta saa monet organisaatiot lykkäämään pilvipalveluiden käyttöönottoa, vaikka niiden avulla IT-toimintoja pystyttäisiin tehostamaan merkittävästi.

Toisin kuin RSA:n SecurID ja muut staattiset ratkaisut, StoneGate Authentication toimii dynaamisesti. Fyysisen, mukana kannettavan tunnistautumistokenin sijaan ohjelmistopohjainen ratkaisu yhdistää SSL VPN- ja tunnistautumispalvelimen ominaisuudet muiden tunnistautumisjärjestelmien kanssa tavalla, joka toimii missä tahansa etäyhteyttä käyttävässä laitteessa.

StoneGate Authentication -ratkaisuun kuuluu myös StoneGate Management Center
-hallintatyökalu, jonka avulla verkkoa voidaan valvoa ja hallita vaivattomasti ja keskitetysti. Verkon ylläpitäjä pystyy yhdellä silmäyksellä tunnistamaan mahdolliset ongelmatilanteet ja tarkkailemaan niiden yhteyttä kriittisiin tietoihin. Lisäksi ratkaisua pystytään päivittämään nopeasti sitä mukaa kun uhat muuttuvat. Tietoturvapäivitysten keskitetyn hallinnan ansiosta StoneGate Authentication -ratkaisu sopii erityisen hyvin organisaatioille, jotka haluavat hyödyntää pilvipalveluita entistä tehokkaammin.

“Useat tämän päivän etäyhteysratkaisuista on rakennettu vanhentuneella arkkitehtuurilla. Viisitoista vuotta sitten fyysiset tokenit olivat vielä ihan riittäviä, mutta nyky-ympäristöjen tietoturvahaasteiden kasvaessa ne eivät enää palvele parhaalla mahdollisella tavalla. Käyttäjät tarvitsevat turvallisen etäyhteyden missä tahansa ovatkin, ja IT-tuen pitää pystyä nopeasti ja helposti hallitsemaan näitä yhteyksiä. Ainoa tapa ratkaista asia on yhdistää erilaisia tunnistautumismenetelmiä dynaamisessa sovelluksessa. StoneGate Authentication -sovellus perustuu juuri tähän”, Stonesoftin SSL VPN tuotepäällikkö Marco Rottigni kertoo.

StoneGate Authentication -ratkaisun tuomia keskeisiä hyötyjä ovat:

• Turvallinen etäyhteys mihin tahansa sovellukseen, myös pilvipalveluihin
  • Useiden tunnistautumismenetelmien täydellinen integraatio, mukaan lukien StoneGate MobileID ja tekstiviestitunnistautuminen
  • Mahdollisuus ennaltaehkäistä ja tunnistaa tietoturvauhkia tarkkailemalla yksityiskohtaisia käyttäjä- ja kirjautumistietoja reaaliaikaisesti
  • Tietoturvauhkiin liittyvän tietoisuuden lisääminen sijaintitietojen avulla
  • Mahdollisuus hallinnoida kaikkia tapahtumia keskitetysti, tunnistautumistiedoista massapäivityksiin.
  • Helppokäyttöisyys loppukäyttäjälle: etäyhteyden voi muodostaa aina mukana kulkevasta laitteesta, kuten matkapuhelimesta

Lisätietoja Stonesoftin verkkotietoturvaratkaisuista löytyy osoitteesta www.stonesoft.com.

Marco Rottigni
SSL VPN Product Manager
Puhelin +
Sähköposti: marco.rottigni(AT)stonesoft.com

Antti Kuvaja
Tuotehallintajohtaja
Puhelin
Sähköposti: antti.kuvaja(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteista www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/