Stonesoftin IPS-ratkaisu sijoittui Gartnerin nelikenttävertailussa

Helsinki, 29.4.2009 - Yritysten tiedonkulun ja liiketoiminnan jatkuvuuden turvaamiseen erikoistunut Stonesoft julkisti tänään, että maailman johtava tutkimusyhtiö Gartner on sijoittanut Stonesoftin verkon tunkeutumisenestoratkaisuja koskevaan Network Intrusion Prevention System (IPS) Appliances Magic Quadrant -nelikenttävertailuun. Gartner arvioi ratkaisutoimittajia suorituskyvyn ja näkemyksen täydellisyyden perusteella.

”Olemme erittäin ylpeitä, että olemme mukana Gartnerin nelikenttävertailussa”, sanoo Klaus Majewski, Stonesoftin markkinointijohtaja. ”Arviointi vahvistaa sen, että markkinoilla ollaan yhä tietoisempia StoneGate IPS -ratkaisumme vahvuuksista. Stonesoft toimittaa seuraavan sukupolven teknologiaa kriittisten verkkoympäristöjen turvallisuuden, toimivuuden ja hallittavuuden optimoimiseksi.”

Gartnerin mukaan nelikenttävertailusta käy ilmi, millaisia ominaisuuksia IPS-ratkaisuilta tänä päivänä vaaditaan. Haitallisimmat yrityksiin kohdistuvat hyökkäykset kehittyvät koko ajan. Taloudellisesti motivoidut hyökkäykset eivät kohdistu mihin tahansa suojaamattomaan tietokoneeseen tai palvelimeen, ja hyökkäyksissä käytetään yhä enenevässä määrin social engineering -tekniikoita hämäämään käyttäjiä asentamaan haitallinen ohjelma, minkä jälkeen järjestelmä saastuu.*

Gartner on aiemmin nimennyt Stonesoftin haastajaksi lokakuussa 2008 julkaistussa Magic Quadrant for Enterprise Network Firewalls -nelikenttävertailussa.

Stonesoftin StoneGate IPS -ratkaisut sopivat sekä fyysisiin että virtuaalisiin ympäristöihin. StoneGate IPS on myös yksi harvoista maailmanlaajuisesti saatavilla olevista valmiista IPS-ratkaisuista, jotka ovat saanueet arvostetun ICSA Labs’ Network IPS -sertifioinnin. Lisätietoja StoneGate IPS -ratkaisuista osoitteessa http://www.stonesoft.com/en/products_and_solutions/products/ips/

Gartner Magic Quadrant -vertailun vastuurajoitus

Magic Quadrant -vertailututkimuksen tekijänoikeuden omistaa Gartner Inc. ja sen lainaamiseen on saatu lupa Gartner Inc.:ltä. Magic Quadrant on graafinen esitys tiettyjen markkinoiden tilanteesta tietyllä aikavälillä ja ennuste markkinoiden tilanteesta tietylle aikavälille. Vertailu kuvaa Gartnerin analyysin tiettyjen toimittajien sijoittumisesta Gartnerin määrittämiin markkinakohtaisiin kriteereihin nähden. Gartner ei suosittele mitään Magic Quadrant -vertailussa kuvattua toimittajaa, tuotetta tai palvelua eikä neuvo teknologian käyttäjiä valitsemaan vain Leaders (markkinajohtajat) -luokkaan sijoittuneita toimittajia. Magic Quadrant on tarkoitettu vain tutkimustyökaluksi eikä sitä ole tarkoitettu ohjaamaan toimintaa tarkasti. Gartner ei anna tälle tutkimukselle mitään suoria tai oletettuja takuita, mukaan lukien takuut ohjelmiston kaupallisesta hyödynnettävyydestä tai sopivuudesta tiettyyn tarkoitukseen.

* Gartner, Inc., "Magic Quadrant for Network Intrusion Prevention System Appliances" by Greg Young and John Pescatore, April 14, 2009.