Stonesoftin ratkaisuille HP ArcSightin CEF-sertifiointi

Helsinki, 22. kesäkuuta 2011 Tietoturvayhtiö Stonesoft kertoi tänään, että yhtiön StoneGate -tietoturvaratkaisut ovat saaneet Common Event Format (CEF) -sertifioinnin ArcSightilta. ArcSight on HP-yhtiö ja maailmanlaajuisesti johtava yrityksille ja julkishallinnolle tietoturvaa ja hallintaratkaisuja kehittävä palveluntarjoaja. Stonesoft on yksi ensimmäisistä tietoturvatoimittajista maailmassa, joka tarjoaa täyden CEF-tuen.

Käytännössä sertifiointi tarkoittaa sitä, että StoneGaten lokipalvelin voidaan konfiguroida välittämään StoneGate palomuuri-, tunkeutumisen havainnointi- ja esto- -, sekä SSL VPN laitteiden lokeja ArcSightille CEF-muodossa. Tämä tehostaa ja yksinkertaistaa StoneGate -tuoteperheen tapahtumalokien ja ArcSight Enterprise Threat- ja Risk Management (ETRM) -alustojen yhteensopivuutta.

"Tilanteen tasalla oleminen on avain verkon suojaamiseen, ja CEF -sertifiointi on osoitus strategisesta sitoutumisestamme tarjota asiakkaillemme kaikkein edistyksellisimmät tietoturvatyökalut. Asiakkaamme saavat nyt käyttöönsä tehokkaamman rajapinnan eri tietoturvasovellusten välille, mikä parantaa näkyvyyttä verkkoympäristöön ja lisää ymmärrystä siitä, mitä verkossa tapahtuu", sanoo Antti Kuvaja, Stonesoftin tuotehallintajohtaja.

"Jotta haittaohjelmia pystytään ymmärtämään ja torjumaan, järjestelmänvalvojien on pystyttävä luottamaan tietoturvaratkaisujen tuottamiin tietoihin verkon tapahtumista", sanoo Dan Barahona, ArcSightin liiketoiminnan kehitysjohtaja. "Yhdistämällä Stonesoftin pitkälle kehitetyn keskitetyn hallinnan ja ArcSightin ETMR-ratkaisun, organisaatiot saavat kriittistä, ajan tasalla olevaa tietoa oman verkkonsa turvallisuuden tilasta."

Common Event Format (CEF) on avoin lokienhallintastandardi, joka parantaa eri tietoturvaratkaisujen ja verkkolaitteiden tuottamien tietojen yhteensopivuutta. CEF-standardin taustalla on kokemusta yli 275 tuotteen integroinnista, jotka edustavat yli 35 eri tuotekategoriaa. CEF on ensimmäinen lokihallintastandardi, joka tukee laajasti erilaisia laitetyyppejä. CEF tarjoaa yrityksille mahdollisuuden käyttää yhteistä tapahtumalokia siten, että tiedot voidaan helposti kerätä ja yhdistää analysointia varten yhden hallintajärjestelmän avulla.

Sen lisäksi, että lokeja pystyy lähettämään CEF-muodossa, StoneGate Management Center (SMC) - hallintajärjestelmä voi myös vastaanottaa lokeja CEF-yhteensopivista laitteista. Tämä täydentää ja helpottaa kolmannen osapuolen tapahtumalokien hallintaa StoneGate Management Centerissä. Uusi CEF -lokiprofiili on mukana uudessa SMC 5.3:ssa

Lisätietoja CEF-sertifioinnista osoitteessa http://www.arcsight.com/solutions/solutions-cef/.

Lista kaikista CEF-yhteensopivista ratkaisuista löytyy osoitteesta http://www.arcsight.com/index.php/partners/tech-partners.

Lisätietoja:

Antti Kuvaja, tuotehallintajohtaja
Stonesoft Oyj
Sähköposti: antti.kuvaja(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/.