Stonesoftin tuotemyynnin kasvu jatkui

Helsinki 6. toukokuuta 2011 Tietoturvayhtiö Stonesoftin tuotemyynti kasvoi ensimmäisellä vuosineljänneksellä 10 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Yhtiön tulos jäi vielä tappiolliseksi -0,8 miljoonaa euroa, mutta liikevaihto kasvoi 6 % 6,5 miljoonaan euroon ja kassavirta oli selvästi positiivinen, 1,8 miljoonaa euroa. Kehitys oli yhtiön odotusten mukainen.

”Tutkimustyömme kehittyneiden evaasiotekniikoiden saralla on tuonut meille selkeää etulyöntiasemaa markkinoilla”, Stonesoftin toimitusjohtaja Ilkka Hiidenheimo sanoo.

StoneGate IPS-1205 ja IPS-3205 -laitteet listattiin alkuvuodesta NSS Labsin tunkeutumisen havainnointi- ja estolaitteita vertailevassa testissä hinta-laatusuhteeltaan erinomaisiksi valinnoiksi. Kumpikin laite sijoittui omassa suorituskykyluokassaan kärkikolmikkoon elinkaarikustannuksissa sekä hintaan suhteutetussa suorituskyvyssä.

Tammikuussa Stonesoft julkaisi näkemyksensä vuoden 2011 merkittävimmistä tietoturvauhista ja helmikuussa toimitti tietoturvaviranomaistaho CERT-FI:lle 124 uutta näytettä kehittyneistä evaasiotekniikoista. Maaliskuussa yhtiö julkaisi neuvoja, miten organisaatiot voivat suojata kriittistä tietopääomaansa ja järjestelmiään kehittyneiltä evaasiotekniikoilta.

Hiidenheimon mukaan tietoturvan saralla eletään selkeää murrosta.

”Viime aikoina tapahtuneet, erityisesti tietoturvayhtiöihin kohdistuneet runsaslukuiset tietomurrot ympäri maailmaa ovat jälleen kerran osoittaneet, että on olemassa organisaatioita ja/tai yksilöitä, jotka kykenevät tekemään erittäin kehittyneitä kohdistettuja hyökkäyksiä. Jopa organisaatiot, joilla pitäisi olla erittäin korkeatasoiset tietoturvajärjestelmät, ovat menettäneet liiketoimintansa kannalta keskeisiä tietoja. Tämä vahvistaa näkemystämme dynaamisen tietoturvan välttämättömyydestä sekä siitä, että olemme valinneet kehitystyössämme oikean suunnan.”

Stonesoft julkaisi maaliskuussa uuden StoneGate Authentication -tunnistautumisratkaisun pilvipalveluiden turvalliseen käyttämiseen. Toisin kuin RSA:n SecurID ja muut staattiset ratkaisut, StoneGate Authentication toimii dynaamisesti. Fyysisen, mukana kannettavan tunnistautumistokenin sijaan ohjelmistopohjainen ratkaisu yhdistää SSL VPN- ja tunnistautumispalvelimen ominaisuudet muiden tunnistautumisjärjestelmien kanssa tavalla, joka toimii missä tahansa etäyhteyttä käyttävässä laitteessa.

Pörssitiedote kokonaisuudessaan on luettavissa osoitteessa http://www.stonesoft.com/en/investor_relations/sijoittajat/taloudelliset_raportit/#Osavuosikatsaukset

Lisätietoja:

Ilkka Hiidenheimo, toimitusjohtaja
Stonesoft Oyj
Puh.  (09) 476 711
Sähköposti: ilkka.hiidenheimo@stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/.