Stonesoftin turvateknologiaa Afrikkaan miljoonien eurojen edestä

Helsinki - 14. elokuuta 2009 - Stonesoftin osavuosikatsauksessa kerrotaan, että yritys on uudistanut yhteistyösopimuksensa Algerian johtavan teleoperaattorin Algeria Telecomin kanssa. Kolmivuotinen, vuoden kerrallaan voimassaoleva raamisopimus tuo Stonesoftille vuosittain 2 - 8 miljoonan edestä tilauksia.

Myös strategisesti merkittävä sopimus on jatkoa Algeria Telecomin kanssa vuonna 2008 solmitulle yhteistyösopimukselle. Raamisopimukseen liittyvät ensimmäiset, noin 1,2 miljoonan euron arvoiset tilaukset on jo toimitettu. "Viime vuosina voimakkaasti kasvaneilla kehittyvillä markkinoilla erityisesti Pohjois-Afrikka osoitti positiivista kehitystä," Stonesoft Oyj:n toimitusjohtaja Ilkka Hiidenheimo sanoo osavuosikatsauksessa. ”Tilaukset vahvistavat entisestään asemaamme Pohjois-Afrikassa.” Algeria on pinta-alaltaan Afrikan toiseksi suurin maa, jonka väkiluku on noin 34 miljoonaa. Maassa oli vuonna 2008 noin 3,5 miljoonaa internet-käyttäjää, kasvua edellisestä vuodesta yli 30 prosenttia. (Lähde: http://www.internetworldstats.com/africa.htm#dz) Osavuosikatsauksessa Stonesoftin liiketulos ja liikevaihto säilyivät lähes viime vuoden tasolla, huolimatta yleisestä markkinatilanteesta. Yhtiö ei katsonut perustelluksi antaa tulosennustetta vuodelle 2009, mutta on nyt antanut liikevaihtoennusteen koko vuodelle, arvioiden sen pysyttelevän edellisvuoden tasolla. Koko osavuosikatsaus on luettavissa mm. Stonesoftin sivuilla osoitteessa: http://www.stonesoft.com/en/press_and_media/releases/fi/2009/14082009.html