• Oy SEK Ab/

Stonesoftin uudistunut tietoturvaratkaisu tarjoaa liiketoimintamahdollisuuksia palveluntarjoajille

StoneGate 5.0 -ratkaisun virtaviivaiset hallintaominaisuudet tuovat kustannussäästöjä

Helsinki, 20. huhtikuuta 2009 - Yritysten liiketoiminnan ja tiedonkulun turvaamiseen erikoistunut Stonesoft on julkaissut uudet StoneGate Management Center 5.0 -hallintakeskuksen ja StoneGate Firewall 5.0 - palomuurin, jotka tarjoavat uusia liiketoimintamahdollisuuksia ulkoistettujen tietoturvapalvelujen tarjoajille (MSSP, Managed Security Service Provider).

StoneGate Management Center 5.0 -hallintakeskus sisältää uusia ominaisuuksia, jotka mahdollistavat asiakkaille entistä paremman näkyvyyden hallinnoituun verkkoympäristöön. Parannukset tukevat näin ulkoistettujen tietoturvapalvelujen tarjoajien työnkulkua. Hallintakeskuksen osana toimii web-portaali, joka tarjoaa pilvimallin mukaisia käyttötapoja määriteltyihin resursseihin. Se antaa ulkoistettujen tietoturvapalveluiden ostajille pääsyn esimerkiksi oman ympäristönsä lokitietoihin, raportteihin, ja asetuksiin. Web-portaali mahdollistaa myös sen, että tietoihin pääsee käsiksi mobiililaitteesta, ilman että asiakkaan tarvitsee asentaa erillistä ohjelmistoa päätelaitteeseen.

StoneGate-arkkitehtuurin modulaarinen rakenne vastaa isojen verkkoympäristöjen tarpeisiin ja skaalautuu helposti. Keskitetty hallinta, erilliset asiakasympäristöt ja helppokäyttöinen web-portaali tarjoavat palveluntarjoajille erinomaiset työkalut liiketoimintansa kasvattamiseen. Niiden avulla palveluntarjoajat voivat tehostaa prosessejaan sekä tarjota asiakkailleen nopeasti uusia lisäarvopalveluja.

Nykyinen liiketoimintaympäristö edellyttää äärimmäistä kustannustehokkuutta. StoneGate Management Center 5.0 virtaviivaistaa palveluntarjoajan hallintaprosesseja ja alentaa näin toimintaan liittyviä kuluja. Esimerkiksi asiakkaan luona tehtävien huoltotoimenpiteiden määrää voidaan vähentää huomattavasti, sillä kaikkia toimenpiteitä ja operaatioita voidaan tehdä keskitetysti työaikana. Tämä auttaa välttämään kalliita ylityö- ja viikonlopputunteja.

”Maailmanlaajuinen talouskriisi on lisännyt ulkoistettujen tietoturvapalvelujen suosiota. StoneGate 5.0 - ratkaisun myötä me esittelemme parannuksia ja ominaisuuksia, jotka helpottavat palveluntarjoajien päivittäistä työtä,” sanoo Klaus Majewski, Stonesoftin markkinointijohtaja. ”Uudet ominaisuudet ovat merkittävin uudistus StoneGaten historiassa. Uusi tarjontamme osuu täydellisesti markkinakohderyhmäämme ja korostaa tuotteidemme vahvuuksia: joustavuutta, kustannustehokkuutta ja ainutlaatuista käytettävyyttä.”

StoneGate Management Center 5.0 vähentää myös säännösten noudattamiseksi tehdyn työn määrää tarjoamalla erinomaiset materiaalit niin sisäiseen kuin ulkoiseenkin auditointiin. Materiaalit sisältävät esimerkiksi raportteja, auditointilokeja, sekä helppokäyttöisiä työkaluja muutosten seurantaan.

StoneGate Management Center 5.0 sisältää muun muassa seuraavat ominaisuudet:

• Domain -konseptin avulla järjestelmänvalvojat voivat erotella eri asiakasympäristöt toisistaan. Järjestelmänvalvojalla voi siis olla erillisissä ikkunoissa näkymiä useiden eri asiakkaiden järjestelmiin samanaikaisesti, ja hän voi tarkkailla ja hallita niitä kaikkia keskitetysti yhdestä järjestelmästä.

• Uusi Web-portaali antaa palveluntarjoajien loppuasiakkaille lukuoikeudet järjestelmiensä määrittelyihin, lokitietoihin ja raportteihin. Käyttöliittymä on niin kevyt, että sitä voidaan käyttää myös mobiililaitteen kautta, ilman tarvetta erillisten ohjelmistojen asentamiseen.

• Uusi kolmannen osapuolen monitorointiominaisuus antaa järjestelmänvalvojille mahdollisuuden seurata ja vastaanottaa lokitietoja myös muiden laitevalmistajien laitteista. Tämä tehostaa entisestään päivittäistä hallintatyötä ja mahdollistaa keskitetyn lokitallennuksen.

• IP-osoitteiden maantieteellisen paikannuksen avulla järjestelmänvalvojat näkevät mistä hyökkäykset tulevat. Lisäksi uuden StoneGate Messenger -kommunikointityökalun avulla järjestelmänvalvojat voivat nopeasti ottaa yhteyttä toisiinsa ja koordinoida toimenpiteensä laajan hajautetun ympäristön hallinnassa.

Saatavuus

StoneGate Management Center 5.0 ja Firewall/VPN 5.0 ovat saatavilla huhtikuusta 2009 alkaen. StoneGate Intrusion Prevention System 5.0 on saatavilla kesäkuussa 2009.