Suomalainen Frends Technology Microsoftin vuoden ratkaisukumppanien kolmen kärjessä

Suomalainen ohjelmistoyritys on valittu ensimmäistä kertaa ehdolle Microsoftin vuoden kansainväliseksi ratkaisukumppaniksi. Microsoft palkitsee vuosittain yhteistyökumppaneita eri tietotekniikan osa-alueelta Microsoft Partner of the Year Awards -palkinnoilla.
Suomalainen Frends Technology Oy oli yksi kolmesta finaaliehdokkaasta Microsoftin vuoden kumppaniksi Innovatiivinen ohjelmistotuote -kategoriassa. Kategorian ykköspalkinnon sai yhdysvaltalainen EMC, toisena finalistina mainittiin brittiläinen Solidsoft. Ehdokkaat on valittu yli 2000 Microsoftin kumppanin joukosta maailmanlaajuisesti.
”Nimitys on hieno osoitus suomalaisen ohjelmisto-osaamisen arvostuksesta kansainvälisesti,” sanoo kumppanuusyksikön johtaja Noora Alander Microsoft Oy:ltä. ”Microsoft pyrkii aktiivisesti auttamaan kotimaisia yrityksiä heidän kansainvälistymisessään. Työllistämme Suomessa kumppaniverkostomme kautta välillisesti jo yli 50 000 suomalaista tietotekniikan ammattilaista. Suomalainen ohjelmistoala kansainvälistyy eritoten pitkäjänteisen ja luovan kehitystyön tuloksena, Frends on tästä hyvä esimerkki.”
Ratkaisuehdokkaat ovat ansioituneet toimittamalla Microsoft -teknologiaan ja tuotteisiin pohjautuvia esimerkillisiä ratkaisuja asiakkaille viimeisen vuoden aikana. Kumppaniehdokkaat edustavat Microsoft-ratkaisuiden ja teknologioiden hyödyntämistä, innovaatiota ja arvoa asiakkaille.
”Olemme tuoneet Microsoftin tuotteen päälle suomalaisten yritysten fiksut tavat toimia. Olemme yrittäneet tehdä monimutkaisista asioista yksinkertaisia ja se on nyt saanut tunnustusta myös maailmalla. Se on hieno asia,” iloitsee Frends Technology Oy:n toimitusjohtaja Aino-Maija Fagerlund.
”Olemme tehneet 20 vuotta prosessi-integraatiotyötä. Kolme vuotta sitten siirryimme Microsoftin alustalle ja sen jälkeen liiketoiminta on kääntynyt kovaan kasvuun. Nyt on juhlahetki, tunnustus motivoi kovan työn jatkamiseen,” sanoo Fagerlund.