Suomalainen horoskooppisovellus on villinnyt jo yli 300 000 japanilaista

Vuosi sitten sosiaalisen median meillä ja maailmalla valloittanut Finngenerator on saanut jatko-osan. Horoskooppisovellus Finnscope on osoittautumassa vielä edeltäjäänsäkin suuremmaksi hitiksi. Se julkistettiin Japanin Facebookissa ja Twitterissä viikko sitten maanantaina. Sen jälkeen yli 300 000 japanilaista on hakenut itselleen suomalaisen horoskoopin.

Visit Finlandin uusi Finnscope-sovellus kertoo käyttäjälleen, mikä tämä on suomalaiselta horoskoopiltaan. Leikkisä sovellus esittelee helposti lähestyttävällä tavalla suomalaista kulttuuria ja sielunmaisemaa sekä sivuaa konkreettisia matkailutuotteita. Sovellus löytyy englannin-, kiinan-, japanin-, venäjän-, saksan-, ranskan- sekä pian myös italiankielisenä.

Finnscope on tehty erityisesti mobiililaitteille, joiden käyttöaste nettiliikenteestä on Japanissa huomattava. Yli 90% Finnscopen käyttäjistä on tullut sivulle puhelimella.

– Finnscopen upea aloitus on palkitsevaa. Viime vuoden kampanja opetti paljon Japanin markkinasta ja sosiaalisen median kampanjoinnista. Erityisen hienoa on, että sovelluksen käyttäjät ovat päätyneet sen kautta uudistetun VisitFinland.comin artikkelien pariin, iloitsee Visit Finlandin markkinointijohtaja Mervi Holmén.

Finnscopen edeltäjä, Finngenerator, on kerännyt tähän mennessä yli 2,5 miljoonaa nimenvaihtajaa ympäri maailmaa. Molemmat sovellukset on suunnitellut mainostoimisto SEK&Grey.

Finnscopen englanninkielisen version löydät täältä:

Finngenerator:

Lisätietoja:

Mervi Holmén

Director Nation Brand and Marketing, Visit Finland

Mervi.holmen@visitfinland.com

Visit Finlandin tehtävänä on Suomen matkailuimagon kehittäminen ja matkailumarkkinointi maailmalla sekä matkailuyritysten kansainvälistymisen edistäminen. Yhteistyötä tehdään matkailualueiden, matkailualan yritysten ja muiden vienninedistäjien sekä lähetystöjen kanssa. Visit Finland on osa Finpro ry:tä.

www.visitfinland.com