• Oy SEK Ab/

Suomen ensimmäinen avoin etuohjelma PINS jyllää markkinoille kymmenien yritysten voimalla

Kanta-asiakashyötyjä ensi kertaa myös kansainvälisten verkkokauppojen ostoksista

Ketjusidonnaiset kanta-asiakasohjelmat saivat tänään vahvan kilpailijan. Uuden PINS-etuohjelman tuo Suomeen laaja, eri aloja edustava yritysten yhteenliittymä mukaan lukien Suomen Lähikauppa, Verkkokauppa.com, airBaltic, Restel, Fonecta, Matkahuolto, RTV, Synsam, Timanttiset, AD-varaosa-liikkeet ja AD-autokorjaamot sekä useat muut toimijat. PINS-etuohjelmassa kuluttaja hyötyy nyt myös kotimaisista ja ulkomaisista ostoksista esimerkiksi Zalandon, CDON.comin, Hotels.comin, Crocsin, Booztin, Brandosin ja Asosin verkkokaupoissa. Uuden ohjelman myötä myös yli miljoonan suomalaisen YkkösBonus vaihtuu PINS-ohjelmaksi. PINS-ohjelma käynnistyy 7.5. ja ohjelmaan voi liittyä osoitteessa www.pins.fi.

PINS on uudenlainen etuohjelma monella tapaa. Se on ensimmäinen ohjelma, jossa kuluttaja hyötyy esimerkiksi verkkokauppaostoksistaan kauppaketjujen ulkopuolisissa kauppapaikoissa. Kertyvä etu on heti käytettävissä ja ohjelma palkitsee myös pienistä ostoista, joten se on esimerkiksi 1-2 hengen talouksille perinteisiä kanta-asiakasohjelmia palkitsevampi. Lisäksi toimintamalli on aiempaa avoimempi: PINS on ensimmäinen laaja etuohjelma Suomessa, joka ei ole sidoksissa vain yhteen ketjuun. PINS-ohjelma on avoin myös uusille kumppaneille.

Laaja kumppanirintama Suomessa ja ulkomailla

PINS-kumppaneita on yli 300 ja mukana on yli 400 verkkokauppaa. Yhteensä ostospaikkoja ohjelman piirissä on yli 30 000. Suomalaisia kumppaneita ovat Suomen Lähikauppa (Siwa, Valintatalo), Verkkokauppa.com, Restelin hotellit (mm. Cumulus, Rantasipi, Holiday Inn) ja ravintolat, RTV, Synsam, Timanttiset, AD-varaosaliikkeet ja AD-autokorjaamot, Europcar autovuokraamot, Imatran Kylpylä Spa, Matkahuolto ja Pohjantähti. OP-Pohjola vastaa ohjelman PINS MasterCard -kortista ja Pivo-mobiililompakosta. Fonecta puolestaan mahdollistaa ohjelmallaan pienyrittäjien osallistumisen PINS-ohjelmaan. Kaikki PINS-ostopaikat löytyvät verkkosivuilta www.pins.fi. Ohjelmaa ylläpitää Coalition Rewards Finland. Coalition Rewards on palkittu, kansainvälinen kanta-asiakasjärjestelmiin erikoistunut yritys.

Suomalaisten suosikkiverkkokaupat mukana

Arvoa eli pinssejä voi kerätä nyt myös verkko-ostoksilla. Suomalaisen Verkkokauppa.comin lisäksi mukana PINS-ohjelmassa ovat monet suomalaisten suosimat kansainväliset verkkokaupat, kuten Zalando, CDON.com, Hotels.com, Spartoo, Crocs, Boozt, Brandos, Nelly ja Asos. Etua ostoksista näissä verkkokaupoissa saa kirjautumalla verkkokauppaan pins.fi -sivuston kautta.

YkkösBonus vaihtuu PINS-ohjelmaan

Lanseerauksen myötä Suomen kolmanneksi suurin päivittäistavarakaupan kanta-asiakasohjelma, Suomen Lähikaupan YkkösBonus-ohjelma vaihtuu PINS-ohjelmaan 7.5. alkaen.

”Haluamme tarjota kuluttajille uudella tavalla innostavan kanta-asiakasohjelman ja entistä parempia etuja. Tässä ohjelmassa kertyneen edun voi käyttää maksamiseen kaupoissamme vaikka heti, ilman että tarvitsee odottaa kertymiskauden päättymistä. Etua saa myös verkkokauppaostoksista, mikä on tärkeä lisä kasvavalle joukolle asiakaskuntaamme. Uskonkin, että PINS saa hyvän vastaanoton miljoonalta kanta-asiakastaloudeltamme”, kertoo Suomen Lähikaupan toimitusjohtaja Ralf Holmlund.

Laajan etuohjelman edut myös pienyrittäjien ulottuvilla

Avoin PINS-ohjelma tuo ensi kertaa laajan kanta-asiakasohjelman hyödyt myös pienyrittäjien ulottuville. Yrittäjille suunnatusta ohjelmasta vastaa Fonecta.

”Fonecta tarjoaa laajasti ratkaisuja pk-yritysten myynnin, markkinoinnin ja asiakkaiden palvelun tueksi, ja koemme avoimen kanta-asiakasohjelman tärkeäksi osaksi pienyritysten kilpailukyvyn vahvistamista. Samalla pienyritysten asiakkaat saavat hyötyä asioidessaan esimerkiksi paikallisissa kampaamoissa, ravintoloissa ja erikoisliikkeissä”, kertoo Fonectan toimitusjohtaja Timo Hiltunen.

PINS-jäseneksi liittyminen maksutonta

Maksuttomaan PINS-ohjelmaan voi liittyä PINS-verkkosivuilla osoitteessa www.pins.fi. PINS-etukortin voi saada käyttöönsä myös PINS-kumppaneiden toimipisteistä. Yli miljoona YkkösBonus-asiakasta saa kortin käyttöönsä jo tällä viikolla.

Jokainen käytetty euro PINS-ostopaikoissa kerryttää pinssejä. Pinssien kertyminen vaihtelee ostopaikoittain – tiedot löytyvät kunkin ostopaikan kohdalta verkkosivuilta www.pins.fi. Arvoa voi kerätä myös maksamalla OP-Pohjolan tarjoamalla PINS MasterCard -kortilla, jolla maksaessa pinssejä kertyy kaikista kortilla maksetuista ostoksista. OP-Pohjola tarjoaa PINS-asiakkaille myös Pivo-mobiililompakkosovelluksen, jonka avulla on helppo tarkistaa oman pankkitilin saldo, kertyneet PINS-saldot ja lähimmät PINS-ostopaikat omasta älypuhelimesta.

Pinssit voi käyttää sitä mukaa, kun niitä kertyy. Voimassa ne ovat kolme vuotta. Pinssejä voi käyttää esimerkiksi suoraan rahana PINS-kumppaniverkostossa esimerkiksi Siwoissa ja Valintataloissa, tai niillä voi lunastaa tuotteita ja palveluja yli 3000 vaihtoehdon palkintokaupasta (www.pins.fi).

KUVIA:
PINS-logo

PINS-kuvia

LISÄTIETOJA:

Coalition Rewards Finland, toimitusjohtaja Anssi Suominen, p. 050 594 3468, anssi.suominen@coalitionrewards.com

Suomen Lähikauppa Oy, toimitusjohtaja Ralf Holmlund, p. 020 700 3200, ralf.holmlund@lahikauppa.fi

YkkösBonus-ohjelmaan liittyen:
Suomen Lähikauppa, kaupallinen johtaja Anu Ora p. 040 164 6267, anu.ora@lahikauppa.fi

PINS MasterCard -korttiin tai Pivoon liittyen:
OP-Pohjola, johtaja Kasimir Hirn, p. 050 532 5368, kasimir.hirn@op.fi

Pk-yritysten PINS-kumppaniohjelma:

Fonecta Oy, toimitusjohtaja Timo Hiltunen, p. 0400 568 996, timo.hiltunen@fonecta.com