Suomen ensimmäinen Innovaatiojohtaja valitaan Microsoft Business Summitissa

Suomen ensimmäinen Vuoden Innovaatiojohtaja valitaan 22.9.2010 Microsoftin ja Innovaatiojohtamisen koulutusohjelman IMO:n yhteistyössä järjestämässä Business Summit –tapahtumassa. Kilpailun tuomaristo valitsi useista kymmenistä ehdokkaista finalisteiksi Aalto-yliopiston vararehtori  Kalevi Ekmanin, PowerKissin toimitusjohtaja Maija Itkosen, Ericssonin tuotekehitysjohtaja Ari Jouppilan sekä Suunnon markkinointipäällikkö Janne Kallion.

Valintaraadin vetäjä, Microsoft Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Anthony Gyursanszky kertoo raadin halunneen valinnassaan huomioida perinteisen tuotekehitysnäkökulman lisäksi erittäin vahvasti yleisjohdollista sekä myynnin- ja markkinoinnin näyttöjä.

”Vuoden Innovaatiojohtaja ei ole titteli vaan näkökulma johtamiseen. Tässä roolissa on oltava realisti, autenttinen, sitkeä, itsenäinen, itseohjautuva, ainutlaatuinen ja epävarmuutta sietävä. Vuoden Innovaatiojohtaja on esimerkkinä kaikille johtajille uudesta tavasta luoda arvoa asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja omalle organisaatiolle”, Gyursanszky tiivistää.

Valintaraadin jäsenet ovat Gyursanszkyn  lisäksi Jimi Solatie, kansainvälinen innovaatiokirjailija, Thomas Edisonin sukulainen Sarah Miller Caldicott, innovaatiotoimittaja Jyrki Alkio, tohtori Jyrki Kontio sekä Microsoftin toimitusjohtaja Ari Rahkonen. Kansainvälistä näkökulmaa raadille antoi yhteistyö yhdysvaltalaisen Edison Awards -valintaprosessin kanssa.

Gyursanszky kertoo Microsoftin panostavan voimakkaasti suomalaisen innovaatiokulttuurin kehittämiseen yhdessä kumppaneidensa kanssa.

”Suomalaista innovaatiojohtamista pitää tuoda aktiivisemmin esille. Tätä kautta innovaatiojohtajat saavat enemmän tunnustusta arvokkaalle työlleen ja Suomeen syntyy uusia menestystarinoita.”

Lisätiedot:

Myynti- ja markkinointijohtaja Anthony Gyursanszky, Microsoft Oy, p. 050 592 8556, antgy@microsoft.com

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 58,44 miljardia US dollaria. Microsoft työllistää 3000 yrityksen kumppaniverkostonsa kautta yli 30 000 suomalaista tietotekniikan ammattilaista. Sertifioinnin edellytyksenä on nimettyjen Microsoft-teknologia-alueiden syvällinen osaaminen.

IMO (Innovation Management Officer) on vuonna 2009 perustettu Innovaatiojohtamisen käytännönläheinen johdon huippukoulutusohjelma. Seitsemän yhden päivän mittaista koulutuspäivää, kouluttajina alan johtavat kouluttajat, uudistaa käsityksesi liiketoimintalähtöisestä innovaatiojohtamisesta.