Suomen kaupungit mukana maailman laajimmissa viistokuvissa

Microsoftin Live Search Maps -karttapalvelua täydentävät Fonectan yritys- ja yhteystiedot.

Microsoft on avannut Suomeen uuden, paikallisesti räätälöidyn Live Search Maps -verkkopalvelun, joka on osa yhtiön maailmanlaajuista karttapalvelutarjontaa. Nyt Live Search Maps tarjoaa myös suomalaisille käyttäjille elävän käyttökokemuksen yhdistäen osoite-, satelliitti- ja lintuperspektiivikartat Fonectan tuottamiin yritystietoihin ja luoden täydellisen kartta- ja tietopalvelukokonaisuuden.

Microsoftin maailmanlaajuinen Live Search Maps -tietopalvelu laajenee nyt Suomen keskeisimpiin kaupunkeihin. 15 suomalaisen kaupungin lisäksi palvelusta löytyy tuhansia kaupunkeja eri puolilla maailmaa Joensuusta Vatikaaniin. Maailman suurimmista kaupungeista on laadittu kolmiulotteinen näkymä, joka lisäksi näyttää vaikkapa suurimpien kaupungin pilvenpiirtäjät karttaan rakennettuina pienoismalleina oikeissa mittasuhteissaan.

”Kuvattuna on jo kaupungit, joissa asuu noin puolet Suomen väestöstä. Tavoitteena on kattaa kaikki Suomen kaupungit”, maajohtaja Mikko Ketola Microsoft Digital Advertising Solutionsista kertoo.

Suomessa palvelusta voi hakea lisäksi paikallisten yritysten yhteys- ja palvelutietoja sekä nähdä niiden sijoittuminen kartalla. Suomalaisia lintuperspektiivikarttoja täydentää Fonectan 02.fi-palvelun kontakti- ja palvelutiedot. Halutun palvelun löydyttyä käyttäjä voi myös arvioida yrityksiä sekä jakaa omia tai lukea muiden kokemuksia.

Microsoftin Live Search Mapsin karttojen lintuperspektiiviominaisuus täydentää palvelun perinteisempää tie- ja satelliittikuvakarttatarjontaa. Lintuperspektiivikartat on kuvattu 45 asteen kulmassa niin, että kuvatusta alueesta ja sen rakennusten ulkonäöstä saa todellisen kuvan. Tämä auttaa käyttäjää hahmottamaan, missä hänen etsimänsä palvelu sijaitsee tai miltä kiinnostavassa paikassa todella näyttää. Kartan tietoja voi tarkastella perinteisenä katuosoitekarttana tai ilmakuviin perustuvina katu- tai lintuperspektiivikarttoina. Karttapalvelu perustuu Nokian Navteq-karttapohjiin.

”Microsoftin Live Search Mapsin ja Fonectan yhteistyö on hyvä osoitus kahden eri toimijan onnistuneesta integraatiosta. Microsoftin verkkopalvelut ovat toimiva alusta, jonka varassa yhteistyökumppanimme voivat kehittää ja laajentaa liiketoimintaansa”, Mikko Ketola sanoo.

”Fonecta tarjoaa laajat ja ajantasaiset paikallistiedot uudessa ympäristössä. Yhdistämällä Microsoftin ja Fonectan palveluita saamme kokonaisuuden, joka helpottaa käyttäjän arkea”, kertoo Fonectan toimitusjohtaja Timo Hiltunen.

Live Search Maps -palvelun avaaminen Suomeen on luonteva jatke Fonectan ja MSN:n vuoden alussa käynnistämälle yhteistyölle. Fonecta on tammikuusta alkaen toimittanut MSN.fi-sivustolle kontakti- ja palvelutietoja sisältävän yritystietopalvelun sekä kartta- ja yhteystietopalvelun Windows Live Messenger -käyttäjille. Yhtiöt tulevat tuomaan markkinoille uusia palveluita myös jatkossa.

Suomen Live Search Maps -palvelu löytyy osoitteesta http://maps.live.fi