SUOMEN MATKATOIMISTO PÄIVITTI ILMEENSÄ

Suomen Matkatoimisto on uudistanut yritysilmeensä. Ilmeuudistuksen yhteydessä yritys saa uuden liikemerkin ja nimilogon. Uudistunut visuaalinen ilme otetaan käyttöön kesäkuun aikana niin verkkosivuilla kuin yritysmateriaaleissa.

Kasvojen uudistamisen taustalla on yrityksen uudistunut strategia. Jatkossa Suomen Matkatoimisto keskittyy 100-prosenttisesti liike- ja virkamatkustamiseen ja on yksinoikeudella American Express Business Travelin kumppani Suomessa.

Uuden ilmeen pohjana olevan strategiatyön aikana kuunneltiin sekä asiakkaita että henkilöstöä. ”Strategiauudistuksen yhteydessä olemme kiteyttäneet vahvuutemme: kivenkovan ammattilaisuuden lisäksi asiakkaamme arvostavat erityisesti erinomaista palveluamme. Samoin kuin rantakivi on kova ja pehmeä, yhdistämme asiakaspalvelussa ja kehitystyössämme lujan ammattitaidon sekä sujuvan, matkustajan hyvinvoinnin huomioon ottavan palvelun”, summaa Suomen Matkatoimiston toimitusjohtaja Jaana Tammisto.

Uudistunut yritystunnus koostuu liikemerkistä ja nimilogosta. Liikemerkki kuvaa innovatiivisuutta ja liikettä. Muoto on abstrakti, mutta siinä voi nähdä myös veden hioman rantakiven. Hioutunut kivi symboloi kokemuksen myötä hioutunutta osaamista ja pitää sisällään kirjaimet SMT, joista Suomen Matkatoimisto tunnetaan. Nimilogo alleviivaa suomalaisuutta. Suomen Matkatoimistolle tunnusomaisena värinä säilyy sininen.

Yhteistyökumppanina hankkeessa oli SEK. Tiimissä brändi-identiteetin kiteyttämisestä vastasi SEK Public ja visuaalisen ilmeen suunnittelusta SEK Pro.

Lisätietoja:

Suomen Matkatoimisto
toimitusjohtaja Jaana Tammisto

jaana.tammisto@smt.fi

Suomen Matkatoimisto

Suomen Matkatoimisto Oy (SMT) kuuluu Suomen ja Baltian maiden johtaviin liikematkatoimistoihin. Yritys perustettiin vuonna 1909 ja se kuuluu Finnair-konserniin. SMT palvelee yrityksiä liike-, ryhmä-, kokous-, kongressi-, kannuste- ja messumatkojen järjestämisessä sekä verkkopalveluiden että kattavan palveluverkostonsa kautta. Baltian maissa SMT toimii tytäryhtiönsä Estravelin kautta. SMT on maailman suurimpiin kuuluvan liikematkatoimiston, American Express Business Travelin valittu kumppani Suomessa.
www.smt.fi