Suomenkielinen Internet Explorer 8 julkaistiin

Microsoft on julkistanut uuden Internet Explorer 8 -selaimensa. Internet Explorer 8 tarjoaa uusia ominaisuuksia, jotka tekevät selaamisesta aiempaa nopeampaa, helpompaa ja turvallisempaa. Pikatoimintojen ja Web Slice -linkkien avulla käyttäjät pääsevät suoraan suosituimpiin verkkopalveluihin.

Internet Explorer 8 -ohjelmiston suomenkielinen versio on ladattavissa ilmaiseksi osoitteesta www.microsoft.com/finland/windows/internet-explorer/default.aspx.
”Internet Explorer kurottaa suomalaisille verkkosivuille”, kertoo markkinointijohtaja Jukka Veräväinen Microsoft Oy:stä ”Suomenkielinen Internet Explorer 8 tuo helposti ja luotettavasti suomalaisten verkkobrandien lisätoiminnot kansainvälisten palvelujen rinnalle, käyttökohteittain luokiteltuna. Verkkopalveluilla on selkeä kanava uusien lisätoimintojen jakamiseen helposti käyttäjien saataville.”
Suomen johtavat verkkopalvelut ovat osallistuneet lisäosien kehitystyöhön. Muun muassa Digitoday, Eniro.fi, Helsingin Sanomat, Iltalehti, IRC-Galleria, Kauppalehti, Suomi24, Huuto.net, Taloussanomat ja Uusi Suomi ovat jo julkaisseet selaimelle räätälöityjä lisäosia.
Kansainvälisille verkkopalveluille toteutettuja lisäosia ovat esimerkiksi Amazon, eBay, Facebook, Google, Yahoo! ja Windows Live -verkkopalvelujen lisäpalvelut.
Internet Explorer 8, uudet ominaisuudet:
• Pikatoimintojen avulla pääsee nopeasti käyttämään muun muassa karttoja, hakupalveluita, käännöksiä, lukemaan sähköpostia ja bloggaamaan. Suomalaisten verkkopalveluiden pikatoimintoja ovat julkaisseet mm. Eniro.fi, Huuto.net, Kauppalehti ja Suomi24.fi
• Web Slice -linkkien avulla voi tilata sivulla olevan kiinnostavan sisällön ja pysyä ajan tasalla asioista kuten huutokauppatuotteista, urheilutuloksista, viihdeuutisista, säätiedotuksista ynnä muusta. Lisäämällä Web Slice -linkkin suosikkiriviin tärkeät tiedot toimitetaan automaattisesti selaimeen. Suomalaisia Web Slice -julkaisuja mm.: Digitoday, HS:fi uutiset, Iltalehti, IRC-Galleria, Taloussanomat ja Uusi Suomi.
• Visuaalinen haku tuo havainnolliset kuvat hakutuloksiin
• Älykäs osoiterivi tarjoaa hyödyllisiä ehdotuksia selaushistoriasta, suosikeista ja syötteistä
• InPrivate-tila yksityistä selaamista varten, esimerkiksi nettipankin käyttö julkiselta tietokoneelta. InPrivate-tilassa selain ei tallenna mitään tietoja tietokoneen välimuistiin.
• Smart Screen -suodatin tietojen kalastelua vastaan.
• Cross Site Scripting -suodatin XSS-haavoittuvuuksia vastaan
• Toimialueiden korostaminen auttaa tulkitsemaan www-osoitteita
• Automaattinen palautus vikatilanteissa
• Välilehtien erotus pitää selaimen vakaana ongelmatilanteissa