Suomenkieliset Windows Phone 7 -puhelimet myyntiin vuoden jälkipuoliskolla

Microsoft kertoi Mobile World Congress 2011:n yhteydessä tuovansa vuoden toisella puoliskolla Windows Phone 7 -käyttöjärjestelmästä markkinoille 14 uutta kieliversioita, mukaan lukien suomi. Samalla Microsoft ilmoitti tuovansa useita merkittäviä lisäominaisuuksia ja parannuksia mobiilikäyttöjärjestelmäänsä. Jo julkistettu päivitys, joka sisältää leikkaa ja liimaa -komennon, tulee saataville maaliskuussa. Lisäksi vuoden toisella puoliskolla tuodaan Twitter-yhteisöpalvelu integroiduksi osaksi puhelimen käyttökokemusta.  Uusi Internet Explorer 9 –selain saapuu myös puhelimiin tuoden entistä nopeamman internet-kokemuksen ja laajan tuen uusille internet-standardeille.

Windows Phone 7 -puhelimet ovat saaneet käyttäjiltä hyvän vastaanoton ympäri maailman.

”Tutkimusten mukaan 93 % Windows Phone 7 -puhelinten käyttäjistä on tyytyväisiä laitteisiinsa ja 90 % heistä suosittelisi laitetta muille. Olemme erittäin iloisia, että pystymme pian tarjoamaan tämän saman puhelinkokemuksen myös suomeksi. Windows Phone 7 -puhelimilla arkipäivän askareiden hoitaminen tapahtuu nopeasti ja se tarjoaa paljon informaatiota jo lyhyellä vilkaisulla”, Mika Okkola Suomen Microsoftin kehittäjä- ja alustayksikön johtaja kertoo.

Windows Phone 7 - vilkaise ja anna palaa

Windows Phone 7:n suunnittelun lähtökohtana oli luoda puhelin, joka auttaa ihmisiä yhdistämään heille kaikkein tärkeimmät asiat uusiksi kokemuksiksi ja tekee puhelimen käytöstä nopeampaa. Tavoitteena on rakentaa uusi älypuhelinperinne ja tarjota ihmisille helppokäyttöinen tapa hyödyntää internetiä ja erilaisia palveluja.

Uudet puhelimet erottuvat edukseen, eivät ainoastaan näyttävyytensä ansiosta, vaan myös laitteisiin integroitujen Microsoftin ja kumppaneiden palvelujen ansiosta. Esimerkiksi personoitava aloitusnäyttö herää elämään reaaliaikaisesti päivittyvän tiedon mukana olipa kyse uutisista, kalenterissa olevista merkinnöistä tai ystävien Facebook-statuksesta. Suomessa palveluista on osa käytössä ja palvelutarjonta laajenee päivitysten myötä.

Windows Phone 7 -puhelimiin voi lisäksi hankki erilaisia sovelluksia Windows Phone Marketplacesta, jossa niitä on tälle hetkellä tarjolla yli 8000. Yli 100 tuotteen päivävauhtia kasvavaan Windows Phone Marketplace -sovelluskauppaan on rekisteröitynyt jo yli 30 000 kehittäjää.

Lisätietoja: www.windowsphone.com

Microsoft Oy, Mika Okkola, kehittäjä- ja alustayksikön johtaja, p. 0400-410 632

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Tilivuonna 2009 Microsoftin liikevaihto oli 62,48 miljardia US dollaria