Suosikkijuoma Hartwall Jaffa verhoutui uuteen puolen litran pulloon

Herkullisen hedelmäinen, aito Hartwall Jaffa on saanut näköisensä persoonallisen 0,5 litran designpullon. Uusi pullo on suomalaisen muotoilun taidonnäyte, ja sen taustalta löytyy designtoimisto Mozo.

Suomalaisten suosikkivirvoitusjuoma Hartwall Jaffa on saanut ympärilleen entistäkin ehomman, uuden puolen litran pullon. Uuden pullon pyöreä yläosa on kuin raikas, mehevä hedelmä ja kapea keskiosa varmistaa helpon ja hyvän otteen pullosta. Uuden etiketin pirskahtava hedelmä viestii luontaisemmasta virvoitusjuomasta ja heijastaa Hartwall Jaffa -brändin letkeää fiilistä. Kaiken kruunaa alaosan kohokuvio, josta tunnistaa uuden aidon Jaffa-pullon.

Uusi pullo on suomalaisen muotoilun taidonnäyte, sillä sen on suunnitellut kotimainen designtoimisto Mozo. Mozon tehtävänä oli luoda pullo, joka kuvastaa Hartwall Jaffan luonnetta. Vahva ja vetovoimainen kuluttajien arvostama Hartwall Jaffa kannustaa nuoria olemaan aitoja ja uskomaan itseensä, aivan kuten se itse tekee juttuja tyylillään. Niinpä syntyi aito ja oikea Jaffa-pullo, joka henkii rohkeaa luonnetta ja asennetta.

Uusi pullo koettiin kuluttajatutkimuksissa erittäin kiinnostavaksi, tyylikkääksi ja laadukkaaksi. Lisäksi sen koettiin heijastavan erittäin hyvin Jaffalle ominaisia piirteitä: hedelmäinen, herkullinen ja sympaattinen.

Viimeisen vanhanmallisen Jaffa-pullon matkaa on seurattu joulukuun ajan verkossa pyörivissä videoissa, mikä on saanut monet uskolliset Hartwall Jaffan ystävät huolestumaan suosikkijuomansa tulevaisuudesta.

- Jaffaa ei suinkaan olla lopettamassa, mutta vanhanmallisessa pullossa sitä ei tästedes enää saa. Asian ympärille noussut keskustelu on osoitus siitä, miten arvokas brändi Hartwall Jaffa suomalaisille on, kertoo tuotepäällikkö Marleena Bask.

Viimeisestä vanhanmallisten pullojen erästä on valittu yksi pullo, joka on myynnissä Huuto.net-kaupassa 31.12.2010 saakka. Pullosta saatava tuotto lahjoitetaan Nuorisoasiankeskukselle, joka tuottaa yhdessä nuorten kanssa monipuolisia kulttuuri- ja harrastepalveluja, edistää nuorten yhteiskunnallista osallistumista sekä tarjoaa nuorille tukea ja neuvontaa.

Uusi 0,5 litran Hartwall Jaffa -virvoitusjuomapullo rantautuu kauppoihin joulukuun loppupuolella. Sen keskihinta on 1,59 euroa. Ainoastaan Hartwall Jaffan puolen litran pullo vaihtuu, tuotevarianttien maku ei muutu.

Lisätietoja:
Oy Hartwall Ab, viestintäpäällikkö Taru Tuominen, taru.tuominen@hartwall.fi, puh. 020 717 2073 tai
tuotepäällikkö Marleena Bask, marleena.bask@hartwall.fi, puh. 020 717 2036

Kuvat: http://mediapankki.hartwall.fi/

Hartwall Jaffa
Jo vuodesta 1949 markkinoilla ollut Hartwall Jaffa on Suomen arvostetuin juomabrändi. Hartwall Jaffa on tänä päivänä monipuolinen tuoteperhe, jonka valikoimasta löytyy juomia monenlaiseen makuun. Hartwall Jaffojen maku on aina aidosta hedelmästä, sillä kaikissa Hartwall Jaffa -varianteissa käytetään vain luontaisia aromeja.

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia, erikoisjuomia sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta viinejä ja muita alkoholijuomia. Tunnetuimmat tuotemerkit ovat Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken -oluet sekä Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider ja Hartwall Original Long Drink.
Hartwallin moderni tuotantolaitos sijaitsee Lahdessa. Lähdevesipullottamo on Karijoella Etelä-Pohjanmaalla ja pääkonttori Helsingissä. Hartwallilaisia on noin 900. Hartwall on osa Heinekenia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.