Tasa-arvoa naistenpäivälahjaksi

SEKin miesten toisenlainen lahja naisille.

Perinteisesti naistenpäivää juhlistetaan jakamalla punaisia ruusuja, skoolamalla kuohuvaa tai tarjoamalla täytekakkua. Helsinkiläinen markkinointitoimisto SEK päätti muistaa naisiaan hieman toisesta näkökulmasta.

– Naistenpäivän tausta on tasa-arvossa. Siksi päätimme tänä vuonna muistaa naisia tavalla, joka korostaa tasavertaisuutta, eikä lokeroi heitä stereotyyppiseen kuvaan naisesta. SEKin naiset ovat raudanlujia markkinoinnin ammattilaisia, joiden osaaminen on vertaansa vailla, kertoo toimitusjohtaja Jari Aalto-Setälä.

Jokainen SEKin naispuolinen työntekijä sai tiistaiaamuna miespuoliselta työntekijältä pyynnön auttaa, opastaa tai neuvoa miestä omalla asiantuntemuksellaan – oli naisen erikoisalana sitten graafinen suunnittelu, markkinointistrategiat tai kriisiviestintä.

Toiveena on, että kansainvälisenä naistenpäivänä mahdollisimman moni mies osoittaisi naisille arvostusta pyytämällä heiltä ammatillista apua. Siksi hashtag #LearnFromHer

SEKin miesten naistenpäivätervehdyksen voi katsoa täällä

Lisätietoja:

Creative Ville Ohtonen, 040 582 7127  (yksi kolmesta miehestä, jotka ideoivat ja toteuttivat muistamisen)

Toimitusjohtaja Jari Aalto-Setälä, 040 546 9727, jari.aalto-setala@sek.fi