Tiedon luomisen laboratorio tulevaisuuden opettajille - avajaiset 24.9.2009

Aika Torstaina 24.9. 2009 klo 13 - 15 Paikka Kasvatuspsykologian tutkimuskeskus sekä CICERO Learning Soveltavan kasvatustieteen laitos (SOKLA) / Käyttäytymistieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Siltavuorenpenger 20 R, huone K107 Tervetuloa Tiedon luomisen laboratorion avajaisiin ja tutustumaan miten tulevaisuuden opettajat opiskelevat käyttämään interaktiivista teknologiaa sekä kokeilemaan tarjolla olevia uusimpia teknologisia keksintöjä. Tiedon luomisen laboratoriossa luodaan paitsi uutta ymmärrystä ja oppimista, myös uusia tietokäytäntöjä ja pedagogisia ratkaisuja. Näin laitevalmistajat kehittävät teknologiaa yhteistyössä tulevien opettajien kanssa. Tulevat opettajat toimivat myös erilaisten sovellusten käytettävyyden testaajina ja antavat arvokasta palautetta niiden toimivuudesta. Hanke ei rajoitu ainoastaan olemassa olevien välineiden ja sovellusten testaamiseen, vaan uusien sovellusten kehittämiseen ja uusien pedagogisten käytäntöjen luomiseen. Ohjelma Klo 13:00 Miksi opettajille tarvitaan tulevaisuuden laboratorio? Professori Kirsti Lonka, Helsingin yliopisto Kasvatuspsykologian tutkimuskeskus, SOKLA, CICERO Learning verkosto 13:10 Yhteystyökumppaneiden puheenvuorot: Ari Rahkonen, toimitusjohtaja Microsoft Oy Kalervo Aro, toimitusjohtaja Aronet-Esitysyhtiö Oy 13:30 Opiskelijan puheenvuoro - luokanopettajaopiskelija Arvi Timgren 13:40 Tiedon luomisen laboratorion toiminnan esittelyä, vapaata seurustelua 14:15 Tiedekunnan tervehdys, dekaani Patrik Scheinin Yhteistyössä: Microsoft Oy ja Aronet-Esitysyhtiö Oy