Tiedote: Tallink Silja Oy keskittyy entistä enemmän asiakaspalveluun ja myyntiin

Asiakaspalvelun ja myynnin vahvistaminen jatkuu. Samalla IT-toimintoja järjestetään uudelleen.

Kuluneen vuoden aikana Tallink Silja Oy on suunnannut resurssejaan entistä enemmän asiakaspalveluun, myyntiin ja markkinointiin. Huhti–toukokuun vaihteessa avattiin Mikkeliin uusi asiakaspalvelukeskus, joka työllistää 50 henkilöä. Turussa Tallink Silja panostaa erityisesti henkilökohtaiseen asiakaspalveluun sekä yritys- ja ryhmämyyntiin, johon on palkattu 15 uutta työntekijää. Yritys on myös kertonut avaavansa Turun ydinkeskustaan uuden lippulaivamyymäläksi kutsutun matkamyymälän.

Tallink Silja Oy jatkaa vahvaa panostusta Turku–Tukholma-reitillä. Reitillä on heinäkuusta alkaen liikennöinyt uusi laiva, m/s Galaxy. Se on saanut hyvän vastaanoton, ja matkustajamäärät reitillä ovat kasvaneet huomattavasti. Lisäksi Silja Europan viihdetarjontaa on uudistettu vastaamaan entistäkin paremmin asiakkaiden toiveita.

Tarvetta IT-toimintojen uudelleenjärjestelyihin

Henkilökohtaiseen asiakaspalveluun panostamisen lisäksi Tallink Silja Oy suunnittelee IT- toimintojen ja -tehtävien jakamista eri toimipisteiden kesken mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla.

Tiettyihin IT-tehtäviin joudutaan kohdistamaan työvoiman vähentämistoimenpiteitä. Tehtävien lakkaaminen tai siirtäminen vähentää työvoiman tarvetta arviolta noin 20 henkilötyövuodella.

Yhteistoimintamenettelyn järjestäytymiskokous pidetään 10.10.2008. Mahdollisten vähentämistoimenpiteiden toteuttamisen arvioidaan näillä näkymin alkavan joulukuun 2008 aikana.