TNT avaa maakuljetusverkoston Etelä-Amerikkaan

Kansainvälinen pikakuljetusyritys TNT avaa Etelä-Amerikan markkinoiden ensimmäisen integroidun maakuljetusverkoston. Verkosto yhdistää Argentiinan, Brasilian ja Chilen kuljetusverkostot toisiinsa. TNT:n Etelä-Amerikan maakuljetusverkosto (South America Road Network SARN) on nopea ja luotettava verkosto, joka yhdistää yli 30 kaupunkia 3000 kilometrin matkalla kolmen valtion alueella. SARNissa hyödynnetään TNT:n aikaisemmin tänä vuonna hankkimien LIT Cargon ja Expresso Aracatuban Chilen ja Brasilian verkostoja. Kuljetusverkoston avaamisella TNT pyrkii alueen johtavaksi maakuljetuspalvelujen tarjoajaksi. Integroitu maakuljetusverkosto mahdollistaa entistä paremmin aikatakuullisten, kustannustehokkaiden ja turvallisten ovelta ovelle —kuljetuspalveluiden tarjoamisen alueella. TNT:n palvelun avulla myös lähetysten tullikäsittelyajat tehostuvat. Reaaliaikainen seurantapalvelu puolestaan tarjoaa ympärivuorokautisen tiedon lähetyksen sijainnista. SARN on suunniteltu siten, että se tarjoaa päivittäiset kuljetukset jokaisesta alueen suurkaupungista ja näin se pystyy tarjoamaan alueen nopeinta palvelua. “TNT on pystynyt laajentamaan toimintaansa onnistuneesti Brasiliassa ja Chilessä ja samalla se on saanut jalansijaa myös naapurimaista. Nyt on tullut aika yhdistää pisteet kartalla. Maakuljetukset tarjoavat luotettavan ja kustannustehokkaan vaihtoehdon lentokuljetuksille. Etelä-Amerikka on meille yksi keskeisimpiä markkina-alueita ja integroitu maakuljetusverkosto on siellä palvelumme selkäranka”, TNT Expressin toimitusjohtaja Marie-Christine Lombard esittelee. ”SARNin myötä asiakkaillamme on enemmän vaihtoehtoja valittavanaan alueen sisäisille ja yli rajojen kuljetettaville lähetyksille. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa kustannustehokkaalle ja luotettavalle kuljetuspalvelulle on varmasti kysyntää”, toteaa puolestaan TNT:n Etelä-Amerikan toimintojen johtaja Curtis Watson. Etelä-Amerikan lisäksi TNT:llä on johtavat maakuljetusverkostot Euroopassa, Aasiassa ja Lähi-idässä.