TNT avasi Moskova-Liege välisen suoran yhteyden

Pikalähetykset Suomesta Moskovaan seuraavaksi aamuksi.

Kansainvälinen pikakuljetus- ja postipalveluyritys TNT avasi uuden yhteyden Moskovan ja Liegen välille. Viisi kertaa viikossa lennettävä lentoyhteys yhdistää Moskovan ja TNT:n päälentokeskuksen Liegessä. 16 tonnin kuljetuskapasiteetillä varustetulla Boeing 737-300 koneella operoitava reitti tekee välilaskun Varsovassa. Uusi reitti lisää aikataulukriittisten kuljetusten luotettavuutta ja nopeutta Moskovaan ja sieltä muualle. Myös suomalaisille pikalähetyksille suora Moskova-Liege -reitti tuo merkittävän palvelutason parannuksen. "Tämä avaa aivan uudenlaiset mahdollisuudet vientilähetyksille Suomesta, sillä nyt voimme noutaa lähetykset myöhään iltapäivällä tai illansuussa ja kuitenkin olla Moskovassa heti seuraavana aamuna. Meillä on maanteitse jokapäiväinen yhteys Moskovaan, mutta kuljetusaika on kolme päivää ja välillä rajanylitykset ovat hankalia ja pidentävät kuljetusaikaa”, toteaa TNT Suomi Oy:n toimitusjohtaja Åke Blomqvist. ”Tämä TNT:n iso rahtikone mahdollistaa isojen ja painavien kollien lennättämisen perille Moskovaan seuraavaksi aamuksi. Hoidamme myös kätevästi tullimuodollisuudet Moskovassa, joten asiakas saa meiltä nopean ja luotettavan ovelta-ovelle -palvelun. Olen aivan vakuuttunut siitä, että suomalaiset vientiasiakkaamme hyödyntävät uutta palveluamme mielellään", Blomqvist jatkaa. Erityisesti autoteollisuuden ja lääketeollisuuden ennakoidaan hyödyntävän aiempaa nopeampaa kuljetusyhteyttä. Esimerkiksi viime vuonna lääketeollisuuden markkinat kasvoivat Venäjällä 18 prosenttia ja tälle vuodelle ennustetaan edelleen 11 prosentin kasvua. ”TNT kuljettaa enemmän ja enemmän lääketieteellisiä näytteitä Moskovasta Eurooppaan. Käyttämällä omaa lentoyhteyttämme pystymme takaamaan näille herkille lähetyksille katkeamattoman kylmäketjun ja aikatauluissa pysymisen”, kertoo johtaja Mirko Mueller TNT:ltä. TNT on viime vuosina merkittävästi vahvistanut palvelujaan Venäjällä. Yhtiö on mm. avannut lääketeollisuuteen erikoistuneen palvelupisteen Moskovaan ja samalla se on ottanut kylmäkuljetusautoja käyttöön. Maaliskuussa 2010 TNT avasi yhteyden Länsi-Euroopan ja Jekateburgin välillä ja yhtiön maakuljetusverkosto yhdistää Moskovan, Pietarin ja Novgorodin kaupungit. TNT:llä on Venäjällä 800 työntekijää, 13 kuljetuskeskusta ja 35 toimistoa. Lisätietoja: TNT Suomi Oy Viestintä Puh. 020 420 420 TNT Express on yksi maailman johtavista pikakuljetusyrityksistä b-to-b -kuljetuksissa. TNT toimittaa viikossa 4,4 miljoonaa lähetystä yli 200 maahan hyödyntäen omaa 2 409 toimipisteen ja lajittelukeskuksen verkostoa. Yhtiöllä on 26 310 ajoneuvoa, 48 lentokonetta ja Euroopan laajin ovelta ovelle –pikakuljetusverkosto. TNT Express –divisioonan palveluksessa on 78 000 työntekijää ympäri maailman. Se on ensimmäinen organisaatio, joka on saanut maailmanlaajuisen Investor in People -tunnustuksen. Divisioonan liikevaihto vuonna 2009 oli 5,956 miljardia euroa ja operatiivinen tulos 193 miljoonaa euroa. Lisätietoja TNT:n Express-divisioonasta http://www.tnt.com/express. TNT Express on osa maailmanlaajuista pikakuljetus- ja postipalveluyritystä TNT N.V.:tä. Yritys tarjoaa asiakkailleen palveluja yli 200 maassa ja se työllistää 160 000 henkilöä. TNT N.V.:n pääkonttori sijaitsee Hollannissa ja se on listattu Amsterdamin pörssissä. Yrityksen liikevaihto vuonna 2009 oli 10,4 miljardia euroa ja operatiivinen tulos 648 miljoonaa euroa. TNT toimii kumppanina YK:n Maailman elintarvikeohjelmassa sekä YK:n ympäristöohjelmassa.Yhtiön toimet paremman ympäristön puolesta ovat saaneet myös tunnustusta; TNT sai kaikista yrityksistä korkeimmat pisteet Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä vuosina 2008 ja 2009. Lisätietoja TNT:stä osoitteessa http://group.tnt.com.