TNT ensimmäisellä sijalla Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä

Kansainvälinen pikakuljetus- ja postipalveluyritys TNT saavutti ensimmäisen sijan Dow Jonesin tämänvuotisessa kestävän kehityksen indeksissä. TNT:n saavuttamat pisteet nousivat edellisvuoden 84 pisteestä 91 pisteeseen. Tällä pistemäärällä yhtiö saavutti ykkössijan sekä Teolliset tuotteet ja palvelut - (sisältää kuljetusalan) kategoriassa että koko indeksissä.

Kestävän kehityksen indeksin perustajiin lukeutuvan SAM Research -tutkimuslaitoksen mukaan TNT on jatkuvasti parantanut kestävän kehityksen raportointiaan sekä tuloksiaan. Erityisen hyviin tuloksiin yhtiö ylsi riski- ja kriisihallinnassa, henkilöstön kehittämisessä, osakkaiden sitoutuneisuudessa kestävän kehitykseen ja ympäristöhallinnassa. TNT:n hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen tähtäävän Planet Me -ohjelman kaltaiset käytännön hankkeet vahvistavat TNT:n johtavaa asemaa.

“TNT on kolmannen perättäisen kerran voittanut omassa kategoriassaan ja nyt ensimmäistä kertaa saavuttanut koko indeksin johtopaikan”, toteaa yhtiön toimitusjohtaja Peter Bakker. Hän kertoo olevansa ylpeä tuloksesta, ja suuntaa lämpimät kiitoksensa työntekijöille, jotka mahdollistivat indeksin kärkipaikan saavuttamisen.

Bakker uskoo tämänkaltaisen menestyksen kannustavan yritystä jatkossakin panostamaan Planet Me:n ja YK:n elintarvikeohjelmaa (World Food Programme) edistävän Moving the Worldin kaltaisiin hankkeisiin.