TNT jatkaa Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksin kärkisijalla

Kansainvälinen pikakuljetus- ja postipalveluyritys TNT säilytti ensimmäisen sijansa Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä 2008. TNT:n saavuttamat pisteet nousivat edellisvuoden 91 pisteestä 92 pisteeseen sadasta mahdollisesta. Tällä pistemäärällä yhtiö saavutti ykkössijan sekä Teolliset tuotteet ja palvelut - kategoriassa että koko indeksissä.

SAM Research –tutkimuslaitoksen tekemässä vertailussa käytiin läpi 1100 yrityksen kestävän kehityksen toimenpiteet talouden, ympäristön sekä yhteiskunnan näkökulmasta. TNT saavutti korkeimmat pisteet kaikissa kategorioissa. Täydet sata pistettä TNT saavutti asiakashallinnasta, polttoainetehokkuudesta, hallintotavasta ja kriisinhallinnasta.

“Olemme erittäin tyytyväisiä pystyessämme säilyttämään ykkössijamme kestävän kehityksen indeksissä. Neljäs perättäinen kärkisija omassa kategoriassamme osoittaa TNT:n vahvan sitoutumisen kestävään kehitykseen niin talouden, ympäristön kuin yhteiskunnallistenkin asioiden osalta. Kiitos onnistuneesta työstä kuuluu kaikille TNT:n työntekijöille”, yhtiön pääjohtaja Peter Bakker sanoo.