TNT jatkaa Euroopan elokuvajuhlien virallisena kuljetusyhtiönä

Kansainvälinen pikakuljetusyritys TNT Express jatkaa Euroopan elokuvajuhlien virallisena kuljetusyhtiönä. Yhtiö on ollut elokuvajuhlien kanssa yhteistyössä vuodesta 1997 saakka.

TNT:n tehtävänä on toimittaa turvallisesti ja nopeasti kilpailuun osallistuvat 44 elokuvaa 1850 Euroopan elokuva-akatemian jäsenelle katseltavaksi ennen kilpailua.

Kööpenhaminassa tänä vuonna pidettyyn juhlagaalaan TNT toimitti 19 eri kategorian palkinnot ja varmistaa, että gaalan jälkeen Theo Fennellin suunnittelemat palkinnot toimitetaan voittajille kotiin.

”Mediassa mielellään herkutellaan ajatuksella, että voittajat kuljettavat palkintonsa kainalossaan kotiin, mutta totuus on aika toisenlainen. Arvokkaiden palkintojen kuljettaminen on tarkkaa työtä, sillä ne vaativat erikoispakkaamista ja niitä pitää käsitellä hyvin hellävaroin”, TNT:n aluejohtaja Dietmar Rau muistuttaa.

1500 juhlavieraan joukossa oli tänä vuonna Tanskan kruunuprinssi Frederik vaimonsa Maryn kanssa. Myös Tanskan pääministeri Anders Fogh Rasmussen osallistui juhlatilaisuuteen.