TNT jatkaa Turun alueelle panostamista

Johtava pikakuljetuspalvelujen tarjoaja TNT siirtää Venäjän läpikulkuliikenteen käsittelyn Turkuun. Samalla yhtiö avaa uuden lentoreitin Turun ja Tallinnan välille. Panostukset Turun alueelle tukevat yhtiön viime syksynä tekemää päätöstä keskittää Suomen rahtilennot Turkuun.

Kansainvälinen pikakuljetusyhtiö TNT järjestää uudelleen Moskovaan ja Pietariin Suomen kautta kuljetettavan läpikulkuliikenteen. Jatkossa Venäjälle menevät lähetykset eivät enää kulje Helsingin kautta vaan ne kuljetetaan suoraan Turusta määränpäähänsä. Uudelleenjärjestelyjen myötä TNT pystyy hyödyntämään paremmin pintakuljetuspalvelujaan ja tehostamaan toimintaansa kokonaisuutena.

Samanaikaisesti yhtiö avaa uuden lentoreitin Turusta Tallinnaan. Aiemmin Keski-Euroopasta tulevat lähetykset vietiin Viroon Puolan kautta.

”Uusi lentoreitti tuo lisää työtä Turun terminaalikeskukseemme. Maakuljetuspuolella olemme kehittäneet reittejämme kautta linjan ja Venäjän kauttakulkuliikenteen uudelleenjärjestely on osa tätä prosessia”, TNT Suomi Oy:n Turun aluejohtaja Petteri Aaltonen kertoo.

”Näillä tuoreilla järjestelyillä TNT osaltaan lunastaa lupaustaan panostaa Turun alueen toimintojen kehittämiseen. Asiakkaan näkökulmasta palvelutaso, nopeus ja kuljetusturvallisuus pysyvät edelleen erittäin korkealla tasolla”, Aaltonen jatkaa.

Kuljetusten uudelleen organisointi lisää TNT:n henkilöstön määrää Turussa kahdella työntekijällä.