TNT kehittää toimintaansa keskittämällä lennot Turkuun

Johtava pikakuljetuspalvelujen tarjoaja TNT keskittää Suomen lentonsa syyskuun alusta lähtien Turkuun. Lentojen uudelleenjärjestelyjen myötä TNT pystyy hyödyntämään paremmin pintakuljetuspalvelujaan ja tehostamaan toimintaansa. Lähetysten toimitus- ja noutoaikatauluihin ja siten asiakkaille tarjottavaan palvelutasoon lentojen uudelleenjärjestelyllä ei ole vaikutuksia.

pikakuljetuslähetykset Turkuun. Rahtikone saapuu Liégestä Turkuun maanantaisin klo 05.00 ja muina päivinä kello 07.30. Turusta kone lähtee takaisin kello 22.20 Malmön kautta Liegéen.

- Uuden lentojärjestelyn myötä tehostamme merkittävästi toimintaamme ilman palvelutason laskua. Saamme paremman hyödyn tehostuneesta autopalvelustamme eivätkä asiakkaamme joudu kärsimään alati nousevasta lentokerosiinin hinnasta, TNT Suomi Oy:n toimitusjohtaja Åke Blomqvist toteaa.

- Asiakaskunnan lisääntynyt ympäristövastuutietous on myös osaltaan lisännyt pintakuljetuspalvelujemme käyttöä, joissa ympäristön kuormitus on biopolttoaineiden johdosta vähäisempää, Blomqvist jatkaa.

Muutos ei vaikuta TNT:n nykyiseen palvelutasoon. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun lähetykset saapuvat Vantaalle maanantaiaamuna kello 07.30 – 08.00 ja muina aamuina klo 10.00. Illalla vientilähetykset lähtevät kohti Turkua klo 19.30. Asiakkaille lähetykset toimitetaan saman aikataulun puitteissa kuin aikaisemminkin.

- Jakelupuolella tulemme lisäämään tarvittavan määrän reittejä, jotta saamme lähetykset perille asiakkaiden toivomana ajankohtana. Myös lentotuotteiden kehittäminen jatkuu entiseen malliin, erityisesti niillä alueilla, missä teollisuutta on enemmän ja tarve siten suurempi, Blomqvist linjaa.

TNT:n Suomen lentojen uudelleen järjestelyt lisäävät Turun osalta työntekijöiden määrää. Vantaalla muutos ei vaikuta henkilöstön lukumäärään.