TNT lisää kuljetuskapasiteettia Euroopan ja Aasian välillä

Kansainvälinen pikakuljetus- ja postipalveluyritys TNT lisää palvelukapasiteettia Kiinan ja Euroopan välillä ottamalla käyttöön uuden B747-400ERF -koneen Hongkongin ja Belgiassa sijaitsevan Liègen lentokeskuksen väliselle reitille. Uusi yhteys liittää saumattomasti yhteen TNT:n lentoverkoston sekä Euroopan johtavan maakuljetusverkoston. Näin yhtiö pystyy tarjoamaan asiakkailleen kustannustehokkaasti nopeita kuljetusaikoja, joustavuutta ja helppoa lähetysten seurattavuutta Aasian ja Euroopan väliselle reitille. Uusi kone Hongkongiin osoittaa TNT:n vahvaa halua investoida ja kehittää palvelujaan Aasiassa. Hongkongin keskeinen sijainti mahdollistaa tehokkaiden kuljetuspalveluiden tarjoamisen, ei ainoastaan Etelä-Kiinaan, mutta myös Vietnamiin, Thaimaahan, Filippiineille ja Taiwaniin. TNT:llä on Aasiassa kansainväliset lentorahtikeskukset myös Shanghaissa, Pekingissä ja Singaporessa. “Euroopan ja Aasian integroitujen lento- ja maakuljetusverkostojen ansiosta meillä on erinomaiset edellytykset luoda kauppayhteyksiä näiden kahden alueen välille”, TNT:n Aasian aluejohtaja James McCormac toteaa. “Erittäin merkityksellistä on sekin, että palvelukapasiteetin lisäys tarjoaa mm. korkean teknologian, telekommunikaatio- ja muotialan yritysten nopeamman pääsyn tehtaalta asiakkaan luo. Investointimme kertoo selkeää kieltä luottamuksestamme Aasian alueen pitkän aikavälin kehitykseen ja halustamme luoda asiakkaillemme parhaita mahdollisia palveluja”, hän jatkaa. 110 tonnin Boeing 747-400ERF (Extended Range Freighter) -jumbojetti on sekä lastaus- että kustannustehokkuusominaisuuksiltaan rahtilentokoneiden kärkeä. TNT otti konemallin ensi kertaa käyttöön helmikuussa 2007, jolloin se avasi suoran reitin Shanghain ja Liègen välille.