• Oy SEK Ab/

TNT lisää palvelukapasiteettia päivittäisillä reiteillä Suomen ja muun Euroopan välillä

Kansainvälinen pikakuljetus- ja postipalveluyritys TNT lisää palvelukapasiteettia Suomen ja muun Euroopan välillä ottamalla käyttöön Boeing 757 –rahtikoneen Turun ja Belgian Liègessä sijaitsevan lentokeskuksen väliselle päivittäiselle reitille. Näin yhtiö pystyy vastaamaan kevään aikana kasvaneeseen lentorahdin kysyntään ja samalla varmistaa riittävän kapasiteetin ja kuljetusajat Suomeen tuleville ja Suomesta lähteville Express-lähetyksille myös tulevaisuudessa. Uuden koneen myötä TNT:n kuljetuskapasiteetti palautuu samalle tasolle kuin se oli ennen taantuman alkua. Boeing 757 korvaa reitillä aiemmin käytetyn pienemmän Boeing 737 –rahtikoneen. Huomattava kapasiteetin lisäys mahdollistaa myös uusien lentoyhteyksien avaamisen Baltian maihin Suomen kautta. TNT avaakin jokapäiväiset edestakaiset lentoyhteydet Turusta Tallinnaan ja Riikaan. Näin yhtiö parantaa selvästi yhteyksiä Baltiaan ja varmistaa tarvittavan kuljetuskapasiteetin näihin maihin. Uudet lentoreitit otetaan käyttöön viikolla 20 yhtä aikaa muualla Euroopassa tehtävien palvelukapasiteettilisäysten ja lentomuutosten kanssa. Uudet reitit ja muutokset ovat voimassa kesän ajan, jonka jälkeen tarkastellaan uudelleen tarvetta syksyn ja talven lentoreiteille, aikatauluille ja kapasiteeteille.